Η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας προβάλλει την ταινία “Υπνοθεραπεία” του Ernst De Geer τη Δευτέρα 04/11 στις 19:00 και στις 21:30 στα Options Cinemas.
- Σκηνοθεσία Ερνστ Ντε Γκέερ
- Σενάριο: Ernst De Geer, Mads Stegger.
- Ηθοποιοί: Herber Nordrum, Asta Kamma, Andrea Edwards, David Fukamachi, Moa Niklasson, Simon Rajala.
- Φωτογραφία: Jonathan Bjerstedt
- Μοντάζ: Robert Krantz
- Μουσική: Peder Kjellsby
- Χώρα: Σουηδία, Νορβηγία (Έγχρωμη)
- Διάρκεια: 98΄
9 Βραβεία και 13 Υποψηφιότητες
Angers European First Film Festival, Βραβείο Καλίτερου ηθοποιού, στον Herbert Nordrum
Haifa International Film Festival Βραβείο Golden Anchor Competition
Karlovy Vary International Film Festival, 3 Βραβείa, καλύτερου ηθοποιού στον Η. Nordrum, Βραβείο Κριτών και Βραβείο FIPRESCI
Rome Film Fest 2023, 2 Βραβεία, στη Σκηνοθεσία και Ηθοποιό.
Les Arcs European Film Festival 2023, Βραβείο Le Prix des Cingles du Cinema στον Ernst De Geer.
Crossing Europe Filmfestival 2024, Βραβείο καλύτερης ταινίας.
Ετοιμαστείτε για μια ταινία εμπειρία!
Πολύ αστεία κωμωδία, η ταινία είναι το κινηματογραφικό ντεμπούτο για τον Ernst De Geer.
Ο Αντρέ και η Βέρα είναι ένα νέο ζευγάρι, συνέταιροι σε μια δυναμική νεοφυή επιχείρηση. Θέλοντας να κόψει το κάπνισμα, εκείνη δοκιμάζει την υπνοθεραπεία, αλλά μετά το πρώτο ραντεβού αρχίζει να συμπεριφέρεται παρορμητικά, αναστατώνοντας τον περίγυρό της.
Εύστοχη και χιουμοριστική σάτιρα μιας απάνθρωπα τακτοποιημένης πραγματικότητας. Κοινωνικά διεισδυτική, αποφεύγει θαρραλέα την παγίδα του εύκολου, πιασάρικου κυνισμού.
Εμπνευσμένη από τις δύσκολες προσωπικές της εμπειρίες, η Βέρα σχεδιάζει με τον σύντροφό της, Άντρε, μια εφαρμογή για τη γυναικεία υγεία. Για να βρεθούν όμως τα χρήματα για να παραχθεί και προωθηθεί μαζικά, η Βέρα θα παραστεί σε ένα ειδικό event που θα υπάρχουν διάφοροι επενδυτές. Πριν από αυτό, πρέπει να περάσει από τον ψυχοθεραπευτή της, σε μια τελευταία προσπάθεια να κόψει το τσιγάρο. Η επίσκεψη αυτή όμως θα αποβεί μοιραία, μια και η υπνοθεραπεία στην οποία θα υποβληθεί έχει απίστευτες παρενέργειες. Η Βέρα πλέον είναι ο νούμερο ένα κίνδυνος να τιναχτεί το σημαντικό αυτό event στον αέρα… Μεγάλο μέρος της υπόθεσης στρέφεται γύρο από τις απέλπιδες αντιδράσεις του Αντρέ στις απροσδόκητες και περίεργες πράξεις της Βέρα, που είναι κωμικές αλλά και περίεργες.
«Μια αστεία και ασυνήθιστη εμπειρία κοινωνικής αμηχανίας στη σύγχρονη ζωή μας. Μια νέα γυναίκα αρχίζει να συμπεριφέρεται παράλογα την παραμονή μιας σημαντικής επαγγελματικής δοκιμασίας, αφήνοντας τον σύντροφο και συνέταιρο της να μην ξέρει τι να κάνει, στο υπέροχα ανατρεπτικό ντεμπούτο του Ernst De Geer. Σίγουρα υπάρχουν στοιχεία που θυμίζουν το απαράμιλλο Τόνι Έρντμαν εδώ». Jessica Kiang, Variety
«Μια οξυδερκής ανατρεπτική κοινωνική κωμωδία από τη Σουηδία, η Υπνοθεραπεία είναι Το Τετράγωνο μεταφερμένο σε δωμάτια που γνωρίζουμε, μεταξύ ανθρώπων και καταστάσεων που μπορούμε να αναγνωρίσουμε. Ένα καταπληκτικό τέλος και εντελώς ταιριαστό για την κλίμακα και τη φιλοδοξία του ντεμπούτου του De Geer». Fionnuala Halligan, Screen
Γνώμες κοινού
Ξεκαρδιστικό, εκπληκτικό ντεμπούτο!
Μια αστεία και πανέξυπνη ταινία για ένα σοβαρό θέμα, όπως είναι η ταπείνωση παιδιού από γονείς. Έξοχο σενάριο, πολύ καλές ερμηνείες για την καλύτερη νορβηγική ταινία των τελευταίων ετών. Το μήνυμα είναι πόσο σημαντικό είναι να είσαι ο εαυτός σου, ή να είσαι κάποιος άλλος, ή κάποιος όπως τον θέλει κάποιος άλλος.
Πολύ ενδιαφέρουσα, πολυεπίπεδη ταινία!
«Κατασκευασμένη αυθεντικότητα» αντί της πραγματικής αυθεντικότητας, η οποία δεν αποφέρει κέρδος.
Η αίσθηση ανεπάρκειας ωθεί τους ανθρώπους να υιοθετούν ψεύτικες κοινωνικές συμπεριφορές με βάση τι νομίζουμε ότι είναι αρεστό στους άλλους και οι οποίες τελικά αποτυγχάνουν.
Η Ύπνωση είναι μια από τις πρακτικές που χρησιμοποιούνται σε άτομα που χρειάζονται βοήθεια για να διαχειριστούν τη συμπεριφορά τους. Η Βέρα απευθύνεται σε υπνοθεραπεύτρια για να κόψει το κάπνισμα, όμως η θεραπεία οδηγεί σε περίεργες συμπεριφορές. Οι κακές αυτές συμπεριφορές, έρχονται σε μια κακή χρονική στιγμή, όταν αυτή και ο σύντροφός της Αντρέ, πρέπει να προωθήσουν ένα επενδυτικό σχέδιο. Ο Αντρέ προσπαθεί να σώσει την κατάσταση και να μην αποθαρύνει τους μέλλοντες επενδυτές. Και εδώ μπαίνουν θέματα κοινωνικής αποδοχής με κωμικοτραγικό τροπο. Η ταινία έχει εξαιρετικό σενάριο και υπέροχο cast, ειδικά οι δύο πρωταγωνιστές, August και Nordrum, είναι κωμικά δραματικοί!
——————————————
Από τις κοινωνικές παροχές ως την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής των πολιτών της, η Σκανδιναβία θεωρείται ο σύγχρονος επί Γης παράδεισος. Αλλά για ρωτήστε και τους Σκανδιναβούς. Τουλάχιστον μια ανήσυχη μερίδα απ’ αυτούς, οι οποίοι μέσα από το καλλιτεχνικό έργο τους πασχίζουν να αποκαλύψουν μια αθέατη στον υπόλοιπο κόσμο, μα και στους συμπολίτες τους, πραγματικότητα, την οποία κρύβει η τακτοποιημένη, λαμπερή βιτρίνα. Έτσι, ενώ τα Nordic noir θρίλερ περιγράφουν ένα γεμάτο απωθημένα μυστικά και φονικές παρορμήσεις σύμπαν, ο Ρούμπεν Έστλουντ (“Το Τετράγωνο”, “Το Τρίγωνο της Θλίψης”) κερδίζει Χρυσούς Φοίνικες, σαρκάζοντας την ανηλεή αντιπαράθεση ανθρώπινου ενστίκτου και κοινωνικών κανόνων, με τον Γιόακιν Τρίερ να βάζει τη νεαρή ηρωίδα του να αναρωτιέται αν είναι “Ο Χειρότερος Άνθρωπος στον Κόσμο” μόνο και μόνο επειδή δεν ξέρει τι θέλει στη ζωή της, πανικοβλημένη από τη γύρω της άκαμπτη σταθερότητα.
Την περίπλοκη, αντιφατική λειτουργία αυτού του ιδανικού σύμπαντος επιχειρεί να ανιχνεύσει και ο Σουηδός Ερνστ Ντε Γκέερ, παίζοντας έξυπνα το παιχνίδι της συλλογικής/ατομικής ύπνωσης. Ψάχνουμε λοιπόν να βρούμε ποιος πατάει και με τα δυο του πόδια στην πραγματικότητα και ποιος έχει το ένα στην ψευδαίσθηση, ακολουθώντας τη Βέρα και τον Αντρέ, ένα νεαρό ζευγάρι το οποίο ετοιμάζεται να συμμετάσχει σε ένα σημαντικό pitching forum, όπου θα παρουσιάσει σε πιθανούς επενδυτές τη δυναμική νεοφυή του επιχείρηση “Epioni” (από τη σύζυγο του Ασκληπιού Ηπιόνη). Λίγες μέρες πριν, όμως, η Βέρα, θέλοντας να κόψει το κάπνισμα, επισκέπτεται μια υπνοθεραπεύτρια. Μετά τη συνεδρία, η συμπεριφορά της αρχίζει να αλλάζει και σταδιακά να γίνεται ανεξέλεγκτα παρορμητική. Καθώς ετοιμάζονται για την κρίσιμη παρουσίαση, λοιπόν, ο Αντρέ διαπιστώνει αμήχανος πως είναι αδύνατον να “λογικέψει” τη σύντροφό του, η οποία θέτει σε δοκιμασία τη σχέση και τη συνεργασία τους.
Με το περιβάλλον του συνεδρίου να αποτελείται από εναλλακτικούς επικοινωνιακούς γκουρού και ιδρυτές start-up επιχειρήσεων, ο Ντε Γκέερ ρίχνει τη νέα γενιά των φιλόδοξων ηρώων του στην αρένα του επαγγελματικού ανταγωνισμού, δοκιμάζοντας τις ηθικές αντοχές τους. Λειτουργώντας ως απλός καταλύτης, η διαβρωτική παρουσία της Βέρα απλώς επιταχύνει τη διαδοχική, ηχηρή κατάρρευσή τους, η οποία επέρχεται με έναν οξύ σαρκαστικό όσο και πικρά μελαγχολικό τρόπο. Η αμφισβήτηση της υποκριτικής ευπρέπειας είναι εδώ μετωπική και, χωρίς ούτε στιγμή να γίνεται αφελώς καταγγελτική, αφορά όλο το σύγχρονο επιχειρηματικό modus vivendi (λογική, δομή, πρακτική), αλλά και πίσω απ’ αυτό, το σύστημα –καπιταλισμός με ανθρώπινο πρόσωπο– το οποίο το υποστηρίζει. Επώδυνη όσο και γνωστή διαπίστωση, η οποία όμως σερβίρεται με μια αισιόδοξη ανθρωπιά, μακριά από τον εύκολο, λαϊκίστικο κυνισμό που συνήθως τη συνοδεύει.
Χρήστος Μήτσης
Ernst De Geer
Σεναριογράφος, σκηνοθέτης και φωτογράφος, γεννήθηκε το 1989 στη Στοκχόλμη, Σουηδία.
Φιλμογραφία: Hypnosen (2023), Nach (TV Series 2021), Wimbledon (Short 2019), The Culture (Short 2018), Success (Short 2018).