Το ψυχολογικό θρίλερ του Άλφρεντ Χίτσκοκ, Υποψίες (1941), βασίζεται στο μυθιστόρημα του Άντονι Μπέρκλι «Before the Fact».

Ο Χίτσκοκ κατηγορήθηκε από ορισμένους κριτικούς ότι άλλαξε τελείως το θέμα. Το μυθιστόρημα λέει την ιστορία μιας γυναίκας, που συνειδητοποιεί πως ο άντρας της είναι δολοφόνος, όμως εκείνη από αγάπη, τον αφήνει να την σκοτώσει. Στο σενάριο της ταινίας, ο άνδρας αυτός είναι επιπόλαιος, σπάταλος και ψεύτης, ενώ η γυναίκα του τον περνάει για δολοφόνο και, αδίκως, νομίζει πως θέλει να την σκοτώσει.

Μια από τις καινοτομίες που εισάγει ο Χίτσκοκ στην ταινία έχει να κάνει με το φως που τοποθέτισε μέσα στο ποτήρι με το γάλα στην πιο χαρακτηριστική σκηνή της ταινίας. Ας δούμε πώς περιγράφει την επινόησή του στην περίφημη συνέντευξη που έδωσε στον Φρανσουά Τρυφώ:

ΦΡΑΝΣΟΥΑ ΤΡΥΦΩ: […] Εκτός απ’ αυτό είστε ευχαριστημένος από τις Υποψίες;

ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ: Ως ένα βαθμό μόνο. Τα στοιχεία που πρέπει να αποτελούν μια τέτοια ταινία δεν μου άρεσαν… όλ’ αυτά τα κομψά σαλόνια, τα πολυτελή υπνοδωμάτια, οι επιβλητικές σκάλες κλπ. Ήταν το ίδιο πρόβλημα με τη Ρεβέκκα: η μεταφορά ενός αγγλικού τοπίου στην Αμερική. Θα προτιμούσα ένα αυθεντικό πλαίσιο. Ένα άλλο μειονέκτημα ήταν η πολύ φωτεινή εικόνα. Σας άρεσε η σκηνή με το γάλα;

Φ.Τ.: Όταν ο Κάρυ Γκραντ ανεβαίνει τη σκάλα… Είναι πολύ καλή.

Α.Χ.: Είχα βάλει φως μέσα στο ποτήρι με το γάλα.

Φ.Τ.: Εννοείτε ένα προβολέα να φωτίζει το ποτήρι;

Α.Χ.: Όχι, είχα βάλει φως μέσα στο γάλα. Έπρεπε να είναι εκπληκτικά φωτεινό. Ο Κάρυ Γκραντ ανεβαίνει τα σκαλιά… Η προσοχή πρέπει να είναι στραμμένη στο γάλα.

Φ.Τ.: Στ’ αλήθεια, πολύ καλή ιδέα.

Οι υποψίες της Λίνα ΜακΛέιντλοου (Τζόαν Φοντέιν) συνοψίζονται σε αυτό το ποτήρι με το γάλα, που με ευφυή τρόπο ο Άλφρεντ Χίτσκοκ τονίζει, εντοπίζοντας το ενδιαφέρον του θεατή σε αυτό.

Leave a comment