Σε μια βραδιά που επιφύλασσε εκπλήξεις και έντονη συγκίνηση, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τη διοργάνωση, απονεμήθηκαν τα βραβεία και έπεσε η αυλαία του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους στην κατάμεστη αίθουσα του Συνεδριακού Κέντρου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στον Πύργο.
Ο Δημήτρης Σπύρου, η ψυχή του φεστιβάλ Ολυμπίας που σήμερα θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα στην Ευρώπη, ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε το φεστιβάλ πριν από 26 χρόνια, σε μια εποχή που όροι όπως «κινηματογράφος για παιδιά» και «κινηματογραφική εκπαίδευση» ήταν άγνωστοι στην Ελλάδα, δήλωσε πως αποχωρεί και δίνει το τιμόνι της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του φεστιβάλ στον Παντελή Παντελόγλου, έμπειρο στέλεχος του φεστιβάλ και στενό συνεργάτη του τα τελευταία δέκα χρόνια.
Ταυτόχρονα, την αποχώρησή του από καλλιτεχνικός διευθυντής της Camera Zizanio ανακοίνωσε και ο Νίκος Θεοδοσίου, συνοδοιπόρος του Δημήτρη Σπύρου εδώ και μια 25ετία, ο οποίος παρέδωσε τα σκήπτρα στον Μανώλη Μελισσουργό, από τα νεαρότερα και πιο δραστήρια στελέχη του φεστιβάλ Ολυμπίας.
Η τελετή λήξης ξεκίνησε με τα βραβεία:
*Το βραβείο καλύτερης ταινίας μεγάλου μήκους, αλλά και το βραβείο σκηνοθεσίας απέσπασε η ταινία Ξύπνησα με ένα όνειρο του Pablo Solarz (Αργεντινή-Ουρουγουάη) με ήρωα έναν έφηβο παθιασμένο με το θέατρο, που κάνει μαθήματα υποκριτικής κρυφά από τη μητέρα του και το σκάει στην πρωτεύουσα για να περάσει από μία οντισιόν. Εκεί θα μάθει ποιος πραγματικά ήταν ο νεκρός πατέρας του και θα επιβεβαιώσει ποιος πραγματικά θέλει να είναι ο ίδιος.
*Το βραβείο σεναρίου κέρδισε η ταινία Μακάρι να ‘πεφτα σε χειμερία νάρκη της Zoljargal Purevdash (Μογγολία) με ήρωα ένα πάμφτωχο παιδί, ιδιοφυΐα στη φυσική, που ζει σε καταυλισμό και αναγκάζεται να βάλει στην άκρη το απίστευτο ταλέντο του για να φροντίσει τα αδέρφια του.
*Το βραβείο ερμηνείας παιδιού σε ταινία μεγάλου μήκους πήγε στην Hala Zein για την ταινία Nezouh, O ξεριζωμός (Ηνωμένο Βασίλειο-Συρία-Γαλλία-Κατάρ) στην οποία ερμηνεύει μια 14χρονη κοπελίτσα που βιώνει τον πόλεμο στη Δαμασκό, όταν μια βόμβα ανοίγει μια τεράστια τρύπα στο σπίτι της εκθέτοντάς την οικογένεια στον έξω κόσμο.
*Το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους απέσπασαν οι Νεοσσοί της Lidia Duda (Πολωνία) για τη βαθιά συγκινητική απεικόνιση της ζωής των παιδιών με προβλήματα όρασης.
*Η Ευρωπαϊκή Ένωση Παιδικού Κινηματογράφου έδωσε το δικό της βραβείο στα Πιτσιρίκια του Hugo Thomas (Γαλλία) με ήρωες δύο εφήβους που επικαλούνται ένα δήθεαν σοβαρό πρόβλημα υγείας για να μεζέψουν λεφτά για νέο playstation, αλλά το ψέμα τους βγαίνει εκτός ελέγχου.
Την πλήρη λίστα των βραβείων θα βρείτε σύντομα στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ.
Η βραδιά άνοιξε με την καθολικά προσβάσιμη προβολή της ταινίας videodance Gongon που παράχθηκε ως δημιουργικό επιστέγασμα του συμπεριληπτικού εργαστηρίου κίνησης και μουσικής «Κινούμενο σώμα που ηχεί και συνδέει» το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα με τη συμμετοχή εφήβων με και χωρίς οπτικές και ακουστικές αναπηρίες.
Παίρνοντας τον λόγο, ο Δήμαρχος Πύργου Τάκης Αντωνακόπουλος είπε πως ψυχή του φεστιβάλ είναι τα ίδια τα παιδιά ενώ αναφέρθηκε στα 10.000 παιδιά-θύματα στον πόλεμο στη Γάζα, «παιδιά που καθημερινά ανασύρονται από τα χαλάσματα. Δεν μας τιμά καθόλου αυτή η κατάσταση», υπογράμμισε. «Στο δίλημμα “πολιτισμός ή βαρβαρότητα” η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι “πολιτισμός με ειρήνη”.
Ο Βουλευτής Ηλείας Ανδρέας Νικολακόπουλος, εκπροσωπώντας τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, απηύθυνε το δικό του χαιρετισμό, και δήλωσε αισιόδοξος πως η μετεγκατάσταση του φεστιβάλ στον υπερσύγχρονο νέο του χώρο, στο Σταφιδεργοστάσο του ΑΣΟ, θα γίνει σύντομα.
Τις εντυπώσεις έκλεψαν τα αποσπάσματα από τα βιντάκια Daily News των Ζιζάνιων του φεστιβάλ, για το διεισδυτικό χιούμορ τους, τα επίκαιρα σχόλιά τους αλλά και το αφιέρωμα τους για τα 15 χρόνια από την δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου. «Κάντε ησυχία όταν τα παιδιά κοιμούνται, όχι όταν τα σκοτώνουν», ήταν ένα από τα σλόγκαν που πλημμύρισαν τις εγκαταστάσεις του φεστιβάλ.
Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης ο Λεωνίδας Χριστόπουλος, προέδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ, ο οποίος δήλωσε τη στήριξή του στο φεστιβάλ όπου, όπως είπε, «δημιουργούνται οι υποδομές του ελληνικού κινηματογράφου».
Στη σκηνή, για την απονομή των βραβείων του 6ου Creative Ideas Pitching Lab, ανέβηκε επίσης ο εκπρόσωπος της ΕΡΤ Μένος Δελιοτζάκης, ενώ εκ μέρους του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου το βραβείο έδωσε το μέλος της επιτροπής Γρηγόρης Βαρδαρινός.
«Φτάσε όπου δεν μπορείς» ήταν τα λόγια που ενέπνευσαν το φετινό εργαστήριο Mythos Project και το κοινό είχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει μία από τις ταινίες που δημιουγήθηκαν αυτές τις μέρες από τους διαγωνιζόμενους στην Camera Zizanio. O σπουδαίος διευθυντης φωτογραφίας Νίκος Καβουκίδης, απονέμοντας, όπως κάθε χρόνο, το δικό του βραβείο στα παιδιά, ευχήθηκε «να μην περιμένουμε πολλά χρόνια ακόμα για τη μετεγκατάσταση του φεστιβάλ, ενώ προέτρεψε το ΕΚΟΜΕ να διαθέσει κάποια εκατομμύρια ευρώ ώστε το Φεστιβάλ Ολυμπίας να γίνει η Ακαδημία Τεχνών που τόσο έχουμε ανάγκη. Για τα παιδιά μας τα πάντα!», είπε κλείνοντας, καταχειροκροτούμενος,
ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Ο Χρήστος Κωνσταντόπουλος, πρόεδρος της ΚΟΙΝΣΕΠ Φεστιβάλ Ολυμπίας, ο άνθρωπος που μαζί με τον Δημήτρη Σπύρου και τον Νίκο Θεοδοσίου ίδρυσαν το Φεστιβάλ, κάλεσε τους στενούς συνεργάτες του στη σκηνή, όπου, μέσα σε κλίμα κλιμακούμενης συγκίνησης, το κοινό πληροφορήθηκε τις αλλαγές στην ηγεσία του φεστιβάλ.
Ο Δημήτρης Σπύρου, έκανε μια αναδρομή στην πορεία του, μια πορεία ζωής που υπήρξε ταυτόσημη με αυτήν του φεστιβάλ, ενός, όπως είπε «συλλογικού δημιουργήματος. Το φεστιβάλ δεν είναι δημιούργημα κανενός συγκεκριμένου προσώπου, αλλά όλοι μας έχουμε μια σχέση πάθους μαζι του. Για πρώτη φορά εξομολογούμαι δημόσια το πάθος μου για αυτόν τον θεσμό» είπε, και μοιράστηκε τις σκέψεις και τα συναισθήματα του, όταν η ταινία του Ο Ψύλλος, που διέγραψε μια μεγάλη διεθνή πορεία, τον μύησε στον παιδικό κινηματογράφο και του γέννησε την ιδέα για τη δημιουργία του πρώτου παιδικού και νεανικού φεστιβάλ κινηματογράφου στην χώρα μας. «Ήταν μια τρελλή ιδέα, που συμμερίστηκε αμέσως ο Νίκος και ο Χρήστος. Στην αρχή θέλησα να δω πώς μπορεί να συνδεθεί ο κινηματογράφος με τα σχολεία και να μιλήσω με τους εκπαιδευτικούς. Πάντα πίστευα οτι οι αλλαγές πρέπει να ξεκινούν από κάτω, κι όχι από πάνω. Κατάλαβα πως τα παιδιά μαγεύονταν από τον κινηματογράφο, οι εκπαιδευτικοί ενθουσιάζονταν. Ένοιωσα πως υπήρχε η κοινωνική αναγκαιότητα να γίνει στην Ελλάδα αυτό. Αλλά με ενδιέφερε το φεστιβάλ να γίνει στην επαρχία, και όχι στην Αθήνα. Το φεστιβάλ Ολυμπίας δημιουργήθηκε μέσα από την ανάγκη και την τρέλλα. Με πείσμα, σχέδιο και όραμα».
Η επιτυχία του φεστιβάλ ήταν μεγάλη από την αρχή.
«Στην πορεία, όπως την εποχή της οικονομικής κρίσης, αντιμετωπίσαμε δυσκολίες, όμως τις αντιμετωπίσαμε μαζι, σαν μια γροθιά. Και σημερα ο Πύργος είναι πια τοπόσημο του παιδικού κινηματογράφου. Εδώ γεννήθηκε ο κινηματογραφος για παιδια και νέους στην Ελλάδα. Εδώ ξεκίνησε η κινηματογραφική παιδεία. Ομως σήμερα το Φεστιβάλ περνά στην δεύτερη 25ετία του. Και λένε πως κάθε γενιά διαρκεί γύρω στα 25 χρόνια. Σήμερα λοιπόν, το Φεστιβάλ περνά σε μία νέα γενιά. Και σας διαβεβαιώ πως βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή του, στελεχωμένο από άτομα με υψηλή εξειδίκευση. Έχουμε την στήριξη της ελληνικής πολιτείας, της τοπικής αυτοδιοίκησης, του ΥΠΠΟ και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με τους οποίους έχουμε υπογράψει προγραμματική σύμβαση. Έχουμε ισχυρούς δεσμούς με την τοπική κοινωνία, με την εκπαιδευτική κοινότητα και φυσικά με τα ίδια τα παιδιά και τους νέους. Και βέβαια, το μεγάλο μας όραμα, η δημιουργία ενός Κέντρου Ευρωπαϊκής Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας στον ΑΣΟ, έχει δρομολογηθει – στις αρχές του νέου έτους το έργο δημοπρατείται».
«Είμαι ευτυχής λοιπόν, που σε αυτήν την κορυφαία στιγμή του Φεστιβαλ, μπορώ να δώσω το τιμόνι στην επόμενη γενιά. Αν δεν το κάνω αυτό, θα είμαι ασυνεπής με τις αρχές μας: Όλα για τους νέους! Θα ήταν υποκρισία να κρατήσω για μένα τον τίτλο του επίτιμου καλλιτεχνικού διευθυντη και να κινώ τα νήματα. Εμπιστεύομαι τη νέα γενιά για τη νέα 25ετία του Φεστιβάλ. Μπορούν καλύτερα από μένα, αυτή τη στιγμή, να αναπτύξουν το φεστιβάλ. Απο 1/1/24 θα είναι αυτοί υπεύθυνοι. Όμως υπόσχομαι ότι δεν θα φύγω από το Φεστιβάλ. Γιατί είμαι «άρρωστος» με το Φεστιβάλ. Και θα το υπηρετώ πάντα με όλη μου την ψυχή», είπε.
Η αποχώρηση του Δημήτρη Σπύρου από την καλλιτεχνική διεύθυνση του φεστιβάλ και από την αίθουσα ήταν τελετουργική όσο και συγκινητική: όλοι οι παριστάμενοι σηκώθηκαν όρθιοι και τον χειροκρότησαν. Δεν το βλέπεις αυτό κάθε μέρα…
Παίρνοντας το λόγο, ο Νίκος Θεοδοσίου, είπε:
«Η Camera Zizanio ξεκίνησε ως μια δράση του Φεστιβάλ Ολυμπίας για να προωθήσει τη νεανική δημιουργία, τρία χρόνια μετά την ίδρυση του Φεστιβάλ. Με μεγάλη επιτυχία. Χρόνο με το χρόνο έκανε άλματα, σε έναν κόσμο ταχύτατα μεταβαλλόμενο. Η Camera Zizanio δεν είναι ένα απλό φεστιβάλ. Είναι μια παιδαγωγική, πολιτιστική, αλλά και μια πολιτική δράση. Διοτι είναι ανοιχτή σε όλους, χωρίς διακρίσεις, ενάντια στη βία. Και αναπτύσσεται μαζί με το Φεστιβάλ. Έχει ανοιξει πλέον τα φτερά της με αποστολές στο εξωτερικό, με εργαστήρια και συνέργειες. Σήμερα πια χρειάζεται μια ανασύνταξη των δυνάμεων –χωρίς καμία αποστράτευση. Χρειάζεται να ακονίσουμε την αιχμή του δόρατος και αυτό θα γίνει απο ένα άτομο με ξεχωριστές ικανότητες, γνώσεις και πείρα: τον Μανώλη Μελισσουργό που είναι μαζί μας χρόνια».
Ανεβαίνοντας στη σκηνή, ο Μανώλης Μελισσουργός ευχαρίστησε το Νίκο Θεοδοσίου, τον Δημήτρη Σπύρου και τον Χρήστο Κωνσταντόπουλο «για την εμπιστοσύνη και την τεράστια τιμή. Η ευθύνη είναι μεγάλη, αλλά για να κλείσουμε και με Καζαντζάκη, όπως άνοιξε η φετινή Camera Zizanio, ακολουθούμε τη ρήση του: «Να αγαπάς την ευθύνη».
Ευχαριστώ την ομάδα του γραφείου, από τον Παντελή μέχρι τους εθελοντές μας, για όλα όσα έχουμε ζήσει μέχρι τώρα και όλα όσα θα κάνουμε. Ευχαριστώ τα παιδιά μας, τα ζιζάνια, για όλες τις υπέροχες στιγμές, που κάνουν κάθε δυσκολία να αξίζει.
Ξεχωριστά, ευχαριστώ την Λητώ Θεοδοσίου, την καρδιά και την ψυχή της Camera Ζizanio, με την οποία μαζί θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε προς την επόμενη μέρα, επιστρέφοντας στο πολλαπλάσιο στα παιδιά και στον τόπο που μας φιλοξενεί όλη την αγάπη που έχουμε εισπράξει.
Όλοι εμείς που είμαστε σε αυτόν τον χώρο, πάνω, κάτω και πίσω από τη σκηνή, είναι γιατί αγαπήσαμε τα μαγικά σκοτάδια του κινηματογράφου.
Είμαστε πολύ τυχεροί, που σε αυτήν την πορεία της ζωής μας, έχουμε φωτεινούς φάρους αυτούς τους ανθρώπους, να φωτίζουν την καθημερινότητα μας σε ανθρώπινο, εργασιακό και ηθικό επίπεδο.».
O Μανώλης Μελισσουργός είναι πτυχιούχος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών με μεταπτυχιακό στην Πολιτιστική Πολιτική, Διοίκηση και Επικοινωνία.
Από το 2004 εργάζεται στην διοργάνωση κινηματογραφικών φεστιβάλ, έχοντας συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα φεστιβάλ της χώρας. Από το 2011 συνεργάζεται με το Φεστιβάλ Ολυμπίας ενώ από το 2021 ήταν ο γενικός συντονιστής της Camera Zizanio.
Ο ΣΠΟΡΟΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΔΕΝΤΡΟ
Λίγο πριν καλέσει στη σκηνή τον διάδοχό του, τον Παντελή Παντελόγλου, ο Δημήτρης Σπύρου, αναφέρθηκε ονομαστικά στους ανθρώπους που συνεισέφεραν από την πρώτη στιγμή στο θεσμό, όπως ο Χρήστος Σοφιανόπουλος, η Κατερίνα Ζαμπέλη, η Μάντη Αργυροπούλου, ο Κώστας Πασχαλίδης και ο Φέλιξ Βανγκιντερχόιζεν. Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η αναφορά στη σύζυγό του Κατερίνα, για την πολύχρονη και καθημερινή ανιδιοτελή προσφορά της στο φεστιβάλ και την υπόθεση του ελληνικού παιδικού κινηματογράφου.
Αμέσως μετά ανακοίνωσε το νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Ολυμπίας: τον Παντελή Παντελόγλου, ο οποίος, κλείνοντας τη βραδιά, είπε:
«Ήρθα για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Ολυμπίας το 2011, στη 14η διοργάνωση, ως ένας ταπεινός υποτιτλιστής και συνάντησα αυτό που περιέγραψε νωρίτερα ο Δημήτρης Σπύρου: Μια ζωηρή κυψέλη δημιουργικότητας όπου τον πρώτο λόγο δεν είχε η τυπική θεματική, αν θέλετε, της διοργάνωσης, δηλαδή το σινεμά, η εκπαίδευση και η σχέση μεταξύ τους, αλλά κυρίως η ανθρωπιά. Μια ανθρωπιά που εκδηλωνόταν σε όλες τις εκφάνσεις του φεστιβάλ, φυσικά χάρη στους εμπνευστές και διοργανωτές του – πρώτα στον Δημήτρη Σπύρου και βέβαια στον Νίκο Θεοδοσίου, τον Χρήστο Κωνσταντόπουλο και όλη την ομάδα που δούλευε με αυταπάρνηση για το πολύπλοκο έργο του να συμβούν όσα είχαν σχεδιαστεί.
Ήρθα κι έμεινα, χάρη στην εμπιστοσύνη του Δημήτρη απ’ την πρώτη στιγμή, αλλά και την πειθώ του. Κι έρχεται μια στιγμή σαν τη σημερινή, στην οποία συμπυκνώνονται πολλά πράγματα και τα λόγια δεν μπορούν να εκφράσουν τα συναισθήματα».
Όπως υπογράμμισε, «είναι αδύνατο και δεν είναι και ο στόχος μας εγώ να γίνω Δημήτρης στη θέση του Δημήτρη. Όπως είπε και ο ίδιος, είμαστε πια ένα μεγαλύτερο φεστιβάλ μέσα σε ένα διαφορετικό τοπίο. Έχουμε μια διεθνή αναγνώριση, η οποία φαίνεται και στο γεγονός ότι απ’ τον περασμένο Φεβρουάριο έχω αναλάβει τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Παιδικού Κινηματογράφου ECFA για την επόμενη πενταετία, που κι αυτό θεωρώ συλλογική μας επιτυχία.
Αν θέλουμε να είμαστε αποτελεσματικοί, πρέπει να δουλεύουμε συλλογικά. Συλλογικά μέσα στην κοινωνία, συλλογικά μέσα στον ειδικό μας κλάδο και συλλογικά μέσα στη στενότερη ομάδα του φεστιβάλ. Αυτό προσπαθούμε ήδη να κάνουμε κατά τη μακρά περίοδο προετοιμασίας της μετάβασης που εσείς μαθαίνετε απόψε. Οπότε αν και εγώ προσωπικά λαμβάνω έναν τίτλο που φέρει και σημαντικές ευθύνες, είναι σαφές ότι όλη η ομάδα μας μοιράζεται τελικά την ευθύνη να μετασχηματίσουμε τις δημόσιες χρηματοδοτήσεις του φεστιβάλ σε δραστηριότητες μακροπρόθεσμα ωφέλιμες για τα παιδιά του Πύργου και όχι μόνο. Γύρω απ’ αυτή την ομάδα εκατοντάδες άλλες άνθρωποι συμβάλλουν για να τα καταφέρουμε. Αυτό συμβαίνει απ’ το 1997 και δεν πρόκειται να αλλάξει».
«Το 1997 έπεσε ένας σπόρος. Σήμερα έχουμε στα χέρια μας ένα δέντρο. Είμαστε πάντοτε ανοιχτοί σε συζήτηση και προτάσεις, ώστε το φεστιβάλ να βαθύνει κι άλλο τις ρίζες του, να καρποφορεί, να επιδρά πάνω στις κοινωνικές συνθήκες αλλά και στις ασκούμενες πολιτικές. Δημήτρη, ευχαριστώ…».
Ο Παντελής Παντελόγλου σπούδασε κοινωνική ανθρωπολογία στην Αθήνα και έκανε μεταπτυχιακό σε ζητήματα κοινωνικού αποκλεισμού και μειονοτήτων. Έχει εργαστεί στον οπτικοακουστικό τομέα, τον κινηματογράφο και το θέατρο απ’ το 2003 σε διάφορες δημιουργικές και οργανωτικές θέσεις. Από το 2011 έχει εργαστεί στο Φεστιβάλ Ολυμπίας για την επιλογή ταινιών, το έντυπο υλικό, τις διεθνείς σχέσεις και ανταλλαγές και τις μεταφράσεις. Από το 2018 ήταν αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής. Τον Φεβρουάριο του 2022 εκλέχτηκε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Παιδικού Κινηματογράφου και από τον Φεβρουάριο του 2023 ανέλαβε τη θέση του προέδρου.
Θυμίζουμε πως στις 9-17 Δεκεμβρίου 2023, η ψηφιακή πλατφόρμα του Φεστιβάλ online.olympiafestival.gr θα φιλοξενήσει ένα συναρπαστικό πρόγραμμα με ταινίες μικρού μήκους απ’ τα διαγωνιστικά προγράμματα, που απευθύνεται στα παιδιά και τους νέους όλης της χώρας.
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Σκεπτικό
Ως μέλη της Κριτικής Επιτροπής Ταινιών Μεγάλου Μήκους, είμαστε πεπεισμένες/οι ότι ο κινηματογράφος είναι ένα ισχυρό μέσο για την ανάπτυξη και την εκπαίδευση των παιδιών. Η παρακολούθηση ταινιών, αλλά και η συζήτηση, όπως και η εργασία με αυτές στη συνέχεια, οξύνει την παρατηρητικότητα και βοηθά στην ανάπτυξη δομημένης σκέψης και την ικανότητα διαφοροποίησης. Η παρακολούθηση ταινιών από άλλο πολιτισμικό υπόβαθρο και η ενασχόληση με την υφολογική τους ποιότητα βοηθά στην καλύτερη κατανόηση άλλων πολιτισμών, ενώ η κοινή παρακολούθηση ταινιών σε ένα προστατευμένο πλαίσιο μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να βγουν από τη μοναξιά.
Ωστόσο, το πιο σημαντικό πράγμα που μαθαίνουν οι νέοι από την παρακολούθηση ταινιών και την ενασχόληση με αυτές είναι να βγάζουν συμπεράσματα από τις δικές τους παρατηρήσεις και να αναπτύσσουν άποψη. Όταν τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφράσουν τη γνώμη τους για μια ταινία, αναπτύσσουν ανεξάρτητες σκέψεις και θα εμπιστεύονται αυτές τις σκέψεις όλο και περισσότερο. Μαθαίνουν επίσης να εκφράζονται με αυτοπεποίθηση και πίστη στις ικανότητές τους. Παρακολουθώντας ταινίες και στη συνέχεια συζητώντας για αυτές, τα παιδιά μεγαλώνουν για να γίνουν ανεξάρτητοι άνθρωποι που μπορούν να διαμορφώσουν τις δικές τους απόψεις και είναι επίσης αρκετά ικανά και θαρραλέα για να τις εκφράσουν.
Στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους, έχουμε διαπιστώσει ότι αυτές οι προϋποθέσεις καλύπτονται απόλυτα. Το Φεστιβάλ παρουσιάζει ένα διεξοδικά επιλεγμένο πρόγραμμα ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους σε διαφορετικά τμήματα για όλες τις ηλικιακές ομάδες. Η Camera Zizanio δίνει σε παιδιά και νέες/ους μέσω εργαστηρίων την ευκαιρία να υλοποιήσουν τις δημιουργικές τους ιδέες, καθοδηγούμενες/οι από εξειδικευμένους επαγγελματίες από τον κόσμο του κινηματογράφου. Η ενότητα “Δραστηριότητες για επαγγελματίες του Κινηματογράφου και της Εκπαίδευσης” μας παρείχε μια ενδιαφέρουσα πλατφόρμα για να έρθουμε σε επαφή με άλλους επαγγελματίες και να αλληλεπιδράσουμε μαζί τους. Στο Φεστιβάλ Ολυμπίας η σύνδεση του ντόπιου κοινού και της διεθνούς δικτύωσης δημιουργεί μια θαυμάσια συμβίωση.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον Δημήτρη Σπύρου, τον Παντελή Παντελόγλου και όλη την ομάδα διοργάνωσης που μας εμπιστεύτηκαν το έργο της Κριτικής Επιτροπής σε ένα τόσο εξαιρετικό Φεστιβάλ, αλλά και για την γεμάτη αγάπη φιλοξενία, φροντίδα και διασκέδαση.
Η διαμονή μας στον Πύργο και το φεστιβάλ θα μας μείνει για πάντα μια όμορφη ανάμνηση.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ / BEST FEATURE FILM
Ξύπνησα με ένα όνειρο / I woke up with a dream, Pablo Solarz, Αργεντινή-Ουρουγουάη / Αrgentina-Uruguay, 76’, 2022
Αυτή η ταινία είναι μοναδική ως προς το θέμα και την ερμηνεία της και αφηγείται την ιστορία του πώς μπορείτε να κάνετε τα όνειρά σας πραγματικότητα, εμπιστευόμενοι τον τρόπο που το κάνετε. Ο κεντρικός χαρακτήρας Feli αφού αντιμετωπίζει το παρελθόν του, βρίσκει το κουράγιο να αντιμετωπίσει τη μητέρα του και να γίνει ο εαυτός του.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ / BEST FEATURE FILM DIRECTION
Pablo Solar
Ξύπνησα με ένα όνειρο / I woke up with a dream, Αργεντινή-Ουρουγουάη / Αrgentina-Uruguay, 76’, 2022
Ο σκηνοθέτης της ταινίας με μοναδικό τρόπο συνδυάζει την παλιά παράδοση του θεάτρου με την κινηματογραφική έκφραση. Καθοδηγώντας τους ηθοποιούς και δίνοντάς τους τον χώρο που χρειάζονται, βγάζει τον καλύτερο εαυτό τους.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ / BEST FEATURE FILM SCREENPLAY
Zoljargal Purevdash
Μακάρι να ‘πεφτα σε χειμερία νάρκη / If only I could hibernate, Moγγολία-Γαλλία-Ελβετία-Κατάρ / Mongolia-France-Switzerland-Qatar, 98’, 2023
Ο σεναριογράφος κατέβαλε μια επιτυχημένη προσπάθεια για την ανάπτυξη αυτού του πυκνού και καλά δομημένου σεναρίου, καθώς και στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης για τη δύσκολη συνθήκη του πρωταγωνιστή, ο οποίος διχάζεται μεταξύ της ευθύνης προς τα αδέλφια του και τη δική του ζωή.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΕ ΤΑΙΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ / BEST CHILD’S PERFORMANCE IN A FEATURE FILM
Hala Zein
Nezouh, O ξεριζωμός / Nezouh, Soudade Kaadan, Ηνωμένο Βασίλειο-Συρία-Γαλλία-Κατάρ / UK-Syria-France-Qatar, 103’, 2022
Η νεαρή ηθοποιός έπεισε την κριτική επιτροπή με τη φυσική, φρέσκια και πρωτότυπη παρουσίασή της και μας έκανε εύκολα να την ακολουθήσουμε στην πραγματικότητά της ανάμεσα στη φρίκη του πολέμου και τη μαγεία της αθώας παιδικής της ηλικίας.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ / BEST SHORT FICTION FILM
Μάγμα / Magma, Luca Meisters, Ολλανδία / Νetherlands, 15′, 2023
Η συνειδητοποίηση ότι οι γονείς δεν είναι παντοδύναμοι είναι κάτι που κάθε παιδί περνάει κάποια στιγμή. Για την εννιάχρονη πρωταγωνίστρια αυτής της ταινίας αυτή η στιγμή ήρθε πολύ νωρίς και την έπληξε πολύ σκληρά. Στην Esra, η Luca Meisters δημιούργησε έναν σπουδαίο χαρακτήρα, δυνατό και εύθραυστο ταυτόχρονα, ρεαλιστικό και εύκολο να ταυτιστεί κανείς. Η κριτική επιτροπή ήταν εξαιρετικά εντυπωσιασμένη από τη σύνθεση αυτού του μοναδικού χαρακτήρα, καθώς και από την εντυπωσιακή υποκριτική. Η γυναικεία οργή είναι ένα συναίσθημα που δεν βλέπουμε τόσο συχνά στον κινηματογράφο, πόσο μάλλον σε παιδικές ταινίες.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ANIMATION
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ANIMATION / BEST ANIMATED SHORT FILM
Η χήνα / The Goose, Jan Mika, Czech Republic-France, 2023
Ως κριτική επιτροπή, αντιμετωπίσαμε το δύσκολο έργο να επιλέξουμε ένα μόνο από αυτά τα 19 όμορφα έργα κινουμένων σχεδίων. Η διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν, αλλά τελικά καταλήξαμε συλλογικά σε μια κοινή απόφαση για ένα animation που ήταν ξεκάθαρο στο σημείο και κατάφερε να ξεχωρίσει για την αφήγησή του και την ικανότητά του να έχει απήχηση σε όλες τις ηλικίες. Ο σκηνοθέτης δημιούργησε επιδέξια μια συναρπαστική αφήγηση χρησιμοποιώντας μια οπτική προσέγγιση, εμποτισμένη με κωμωδία και ένα γλυκόπικρο αίσθημα.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ / BEST FEATURE DOCUMENTARY
Νεοσσοί / Fledglings, Lidia Duda, Πολωνία / Poland, 84’, 2022
Για τη βαθιά συγκινητική και συμπονετική απεικόνιση της ζωής των παιδιών με προβλήματα όρασης, με αξιοσημείωτη οικειότητα, βάθος και αντικειμενικότητα που καθιστά δυνατή τη συμπάθεια των νεαρών θεατών.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ / BEST FEATURE DOCUMENTARY DIRECTOR
Αν είσαι άντρας / If you are a man, Simon Panay, Γαλλία-Μπουρκίνα Φάσο / France-Burkina Faso, 76’, 2022
O Simon Panay, δημιουργεί μια συγκλονιστική και περίπλοκη απεικόνιση του ήρωά του, χρησιμοποιεί επιδέξια την ευαίσθητη κάμερα, ενώ υπερασπίζεται το θεμελιώδες δικαίωμα κάθε παιδιού στην εκπαίδευση.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ & ΜΕΣΑΙΟΥ ΜΗΚΟΥΣ / BEST SHORT & MEDIUM LENGTH DOCUMENTARY AWARD
Αβτόνα / Αvt’une, Αni Grigoryan, Αρμενία / Armenia, 26’, 2022
Εξερευνώντας τόσο τον φανταστικό όσο και τον πραγματικό κόσμο ενός αρμένιου χωριατόπαιδου, η ταινία προσφέρει μια πρωτότυπη άποψη για τον πλούτο της αρμενικής κουλτούρας μέσα από ένα ξεχωριστό κινηματογραφικό ύφος.
ΕΙΔΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ / SPECIAL PRIZES
ΒΡΑΒΕΙΟ ΟΚΛΕ / GREEK FILM CLUBS’ ASSOCIATION AWARD
Μπαουρίνα Σαλού / Bauryna Salu, Askhat Kuchinchirekov, Καζακστάν / Kazakhstan, 106’, 2023
Για την αποτύπωση με ρεαλισμό και ευαισθησία ενός διαφορετικού πολιτισμού και ιδιαίτερα για την ανάγλυφη καταγραφή ενός χαρακτηριστικού νομαδικού εθίμου και των συνεπειών του στον ψυχισμό των παιδιών, λόγω της αναγκαστικής αποσύνδεσής τους από τους γονείς τους.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΕΚΚ / GREEK FILM CRITICS ASSOCIATION AWARD
Μακάρι να ‘πεφτα σε χειμερία νάρκη / If only I could hibernate, Zoljargal Purevdash, Moγγολία-Γαλλία-Ελβετία-Κατάρ / Mongolia-France-Switzerland-Qatar, 98’, 2023
ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ «ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ» / HELLENIC PARLIAMENT “HUMAN VALUES” AWARD
Μπαουρίνα Σαλού / Bauryna Salu, Askhat Kuchinchirekov, Καζακστάν / Kazakhstan, 106’, 2023
Ο Τηλεοπτικός Σταθμός της Βουλής απονέμει το βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» σε μια βιωματική ταινία ενηλικίωσης ενός 12χρονου αγοριού που ενώ μεγάλωσε με τη γιαγιά του μακριά από τους γονείς του, σύμφωνα με ένα παλιό νομαδικό έθιμο, προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει την οικογενειακή θαλπωρή και την πατρική αποδοχή.
ΒΡΑΒΕΙΟ CIFEJ / CIFEJ PRIZE
Μακάρι να ‘πεφτα σε χειμερία νάρκη / If only I could hibernate, Zoljargal Purevdash, Moγγολία-Γαλλία-Ελβετία-Κατάρ / Mongolia-France-Switzerland-Qatar, 98’, 2023
Η ταινία αυτή ανοίγει ένα παράθυρο σε έναν κόσμο όπου τα παιδιά πρέπει να υπομείνουν δύσκολες καταστάσεις και να μάθουν πώς να επιβιώνουν σε έναν κόσμο διχασμένο ανάμεσα στον παραδοσιακό και τον σύγχρονο τρόπο ζωής, ψάχνοντας παράλληλα να βρουν τη δική τους ταυτότητα.
ΒΡΑΒΕΙΟ ECFA ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ / ECFA FEATURE FILM AWARD
Πιτσιρίκια / Juniors, Hugo Thomas, Γαλλία / France, 95’, 2022
Μας άρεσε αυτή η ταινία λόγω του σοβαρού θέματος ενός ψέματος που πηγαίνει σε μια διαφορετική κατεύθυνση από αυτή που επιδιώκεται και παρουσιάζεται με κάποια ελαφρότητα. Βρίσκεται πάντα στο πλευρό των πρωταγωνιστών της και είναι πειστική στην ηθοποιία, την κινηματογράφηση και το soundtrack.
ΒΡΑΒΕΙΟ ECFA ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ / ECFA SHORT FILM AWARD
Λιμνούλα / Pond, Lena von Döhren, Eva Rust, Eλβετία / Switzerland, 9′, 2023
Μετά από μια σειρά ταινιών μικρού μήκους με ένα μικρό πουλί, ελπίζαμε να δούμε περισσότερα από αυτή την σκηνοθέτρια – και με αυτή την ταινία το πετύχαμε! Έχει πραγματικό αντίκτυπο από την πρώτη φορά που την παρακολουθείτε – αλλά στη συνέχεια μπορείτε να την παρακολουθήσετε ξανά και ξανά και ξανά και ξανά και να την απολαύσετε το ίδιο. Το εξαιρετικό ηχητικό τοπίο προσθέτει περισσότερα από ένα στρώμα στην ταινία, με κάθε χαρακτήρα να έχει τους δικούς του ιδιαίτερους ήχους, καθώς και εντυπωσιακό σχεδιασμό. Με το πολύ χιουμοριστικό της μήνυμα για τη φιλία, τη νέα οικογένεια και την κοινότητα, αυτή η ταινία απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και σε όλα τα κοινά.
ΒΡΑΒΕΙΟ ECFA ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ / ECFA DOCUMENTARY AWARD
Φτερωτοί κολυμβητές / Swimming with wings, Daphna Awardish Golan, Ολλανδία-Ισραήλ / Netherlands-Israel, 11’, 2023
Για τη δημιουργία ενός παιχνιδιάρικου, ζωντανού κινούμενου σχεδίου, που χρησιμοποιεί μια παραμυθένια μεταφορά για να αφηγηθεί όμορφα τις εμπειρίες της μετανάστευσης και της ένταξης για το νεανικό κοινό.
ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΩΣ 12 ΕΤΩΝ / CHILDREN’S JURIES UP TO 12 YEARS OLD
ΤΑΙΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ / BEST FEATURE FILM
Μεγάλα όνειρα / Big Dreams, Daniel Pánek, Czech Republic, 2023
Για την όμορφη ιστορία και για τον πρωταγωνιστή μας που έχει επιμονή, πείσμα, θάρρος και αυτοπεποίθηση. Μας άρεσε που η ταινία δείχνει τα προβλήματα των παιδιών, χωρίς να χρησιμοποιεί σκηνές βίας. Τα προβλήματα τους μας άγγιξαν και νιώσαμε πως η ταινία μπορεί να βοηθήσει ενδεχομένως κι άλλα παιδιά που αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα. Επίσης μας εντυπωσίασαν η σκηνοθεσία, τα πλάνα, και ειδικά η γρήγορη εναλλαγή πλάνων που έδειχναν τις σκέψεις και τα συναισθήματα όλων των ηρώων. Βλέποντας την ταινία νιώσαμε, αγωνία, ενσυναίσθηση για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις οικογένειες τους, και χαρά για τις ωραίες στιγμές της ταινίας, ειδικά για το τέλος της.
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ / SHORT FICTION FILM
Κάτω από τον ίδιο ουρανό / Under the same sky, Ana Laura Calderón, Mexico, 2023
Δύο κορίτσια που λόγω κορονοϊού έγιναν κολλητές, χωρίς να τις εμποδίσει η διαφορά περιουσίας. Η ερμηνεία τους είναι εξαιρετική, ειδικά για το νεαρό της ηλικίας τους.
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ANIMATION / BEST ANIMATION
Λιμνούλα / Pond, Lena von Döhren & Eva Rust, Switzerland, 2023
Διαλεξαμε ως αγαπημένη μας ταινία τη Λιμνούλα, γιατί είχε πολύ ωραία μουσική, όμορφα γραφικά και περνούσε το μήνυμα ότι με την ομαδικότητα και τη φιλία ξεπερνάμε κάθε κίνδυνο!!
ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΝΩ ΤΩΝ 13 ΕΤΩΝ / CHILDREN’S JURIES OVER 13 YEARS OLD
ΤΑΙΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ / BEST FEATURE FILM
Τέλεια! / Sweet as, Jub Clerc, Australia, 2022
Η ιστορία αφηγείται τα συναισθήματα των ηρώων και τα προβλήματά τους και τον τρόπο που τα αντιμετώπισαν, μέσα από την επαφή και την επικοινωνία με άλλους ανθρώπους. Ειδικά μας άρεσε η ιδέα να βλέπουμε μέσα από τις φωτογραφίες την οπτική γωνία κάθε παιδιού. Επίσης μας άρεσε πολύ η μουσική και τα έντονα τραγούδια της ταινίας που συνόδευαν κατάλληλα πολλές σκηνές. Μας εντυπωσίασαν και μας μάγεψαν τα εξωτικά τοπία που επέλεξε ο σκηνοθέτης. Τέλος, μας άρεσε η ταινία για την δράση της, τους διαλόγους και την έντονη εναλλαγή σκηνών.
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ANIMATION / BEST ANIMATION
Ζωολογικός Κήπος / Ζοο, Tariq Rimawi, Jordan-Germany, 2022
Είναι η ταινία που μας άγγιξε πιο πολύ απ’ όλες και που είναι εξαιρετικά επίκαιρη λόγω του πολέμου στο Ισραήλ. Η παραδοσιακή μουσική της ταινίας ενίσχυσε ακόμα πιο πολύ τα συναισθήματά μας, χωρίς να χρειαστούν καν λόγια.
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ / SHORT FICTION FILM
Το γέρικο νεαρό κοράκι / The Old Young Crow, Liam LoPinto, USA, 2023
Mια ξεχωριστή κινηματογραφική δημιουργία που με τις ζωγραφιές και την ερμηνεία του μικρού ηθοποιού μας συγκίνησε.
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ/ΜΕΣΑΙΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
BEST SHORT/ MEDIUM LENGTH DOCUMENTARY
Αβτόνα / Avtona, Ani Grigoryan, Armenia, 26′, 2022
ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΕΩΝ / YOUTH JURY
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ANIMATION / BEST ANIMATION
Η στολή μας / Our uniform, Yegane Moghaddam, Ιράν / Iran, 7’, 2023
Η ταινία μιλάει για την υποκρισία της γυναικείας ένδυσης στο Ιράν σε σχέση με τον υπόλοιπο δυτικό κόσμο. H σκηνοθέτρια δημιούργησε ένα πρωτότυπο στυλ κινουμένων σχεδίων χρησιμοποιώντας διπλωμένο ύφασμα ως βάση.
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ / SHORT FICTION FILM
Κάτω από τον ίδιο ουρανό / Under the same sky, Ana Laura Calderón, Mεξικό / Mexico, 15’, 2023
Η ταινία είναι ένα ωραίο ποιητικό πορτρέτο της περιόδου της πανδημίας, μέσα από τα αθώα μάτια δύο μικρών κοριτσιών. Οι πρωταγωνίστριες διατήρησαν τη φιλία και την ευτυχία τους παρά την αναγκαστική απόσταση.
Ολοκληρώθηκε το 6ο Creative Ideas Pitching Lab
To 6o Olympia “Creative Ideas” Pitching Lab ολοκληρώθηκε με τη δημόσια παρουσίασή του στον κινηματογράφο Ορφέας του Πύργου την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου.
Οι κριτικές επιτροπές της ΕΡΤ και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις, προκειμένου να αποφασίσουν σε ποιο σχέδιο θα αποδίδονταν τα χρηματικά βραβεία 3.000 Ευρώ έκαστο που έχουν αθλοθετήσει οι δύο φορείς.
Η κριτική επιτροπή της ΕΡΤ (Δήμητρα Ακριώτου, Μένος Δελιοτζάκης, Ηλίας Δημητρίου) βράβευσε το σχέδιο “Cuddle Party”, της Ιωάννας Διγενάκη (παραγωγός: Μάνος Τζιβάκης): Δύο έφηβοι φίλοι βρίσκουν ένα σενάριο σε ένα σπιτικό πάρτι. Το σενάριο αφηγείται την ημέρα τους μέχρι την στιγμή που βρίσκουν το σενάριο. Τα παιδιά καταλαβαίνουν ότι είναι σε ταινία. Ψάχνοντας για την σεναριογράφο, την Διγενάκη, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις μαμάδες τους, την σχέση μεταξύ τους και το δεδομένο ότι ίσως πρέπει να γράψουν το δικό τους τέλος.
Η κριτική επιτροπή του ΕΚΚ (Θεοδώρα Μαλλιαρού, Λίνα Σακάλογλου, Γρηγόρης Βαρδαρινός) βράβευσε το σχέδιο “Τάπες”, του Δημήτρη Θεοχαρίδη: Όταν τα πράγματα δυσκολεύουν οικονομικά για την μικρή Αθηνά και την οικογένειά της, το κορίτσι θα πρέπει να πάρει την τύχη στα χέρια της και να «σπάσει» το καλούπι στο οποίο η κοινωνία την έχει βάλει.
Το σκεπτικό της επιτροπής της ΕΡΤ:
Μια ευφάνταστη και απολαυστική παρουσίαση αποκάλυψε μια πρωτότυπη και άρτια σεναριακή ιδέα που θέτει τις βάσεις για μια πολλά υποσχόμενη ταινία. Οι συντελεστές σκύβουν με αγάπη και χιούμορ πάνω στην εφηβική ψυχοσύνθεση για να πουν στους έφηβους ήρωές τους ότι το πιο υπέροχο μέλλον που μπορούν να έχουν είναι αυτό που θα φτιάξουν οι ίδιοι. Το βραβείο της ΕΡΤ στο 6ο Olympia Creative Ideas Pitching Lab απονέμεται στην Ιωάννα Διγενάκη και τον Μάνο Τζιβάκη για το CuddleParty.
Το σκεπτικό της επιτροπής του ΕΚΚ: Η επιτροπή εντυπωσιάστηκε από το υψηλό επίπεδο των σχεδίων που παρουσιάστηκαν και θεωρεί ότι έχουν όλα τη δυναμική να γίνουν πολύ ενδιαφέρουσες ταινίες. Λόγω της αμεσότητας, της φρεσκάδας και του δυναμισμού με την οποία αναπαριστά την παιδική ματιά της νεαρής ηρωίδας στην ελληνική πραγματικότητα, το βραβείο του ΕΚΚ απονέμεται στην παρουσίαση της ιδέας για την ταινία “Τάπες” του Δημήτρη Θεοχαρίδη.
Οι δύο προτάσεις που βραβεύτηκαν θα ενισχυθούν επιπλέον με τεχνικές υπηρεσίες στην τελική φάση υλοποίησης των ταινιών. Η εταιρεία Authorwave προσφέρει, δωρεάν, υπηρεσίες Post-Production (Color Grading, DCP Mastering, Deliverables). Η εταιρεία SteFilm προσφέρει Color Correction, μίξη ήχου stereo, DCP Mastering. Η εταιρεία Massive Productions προσφέρει μίξη ήχου 5.1 σε μία ταινία. Το Νεανικό Πλάνο θα συνδράμει τους δημιουργούς στη διαμόρφωση των φακέλων τους και θα προσφέρει επίσης μεταφραστικές υπηρεσίες σε όλα τα στάδια μέχρι και την υλοποίηση των ταινιών.
Στην παρουσίαση συμμετείχαν επίσης τα εξής σχέδια:
- Το τρίγωνο των Δ. (Ευάγγελος Βλαχάκης)
- Natural Selection (Ίριδα Ζιόγκα)
- Μια κρυψώνα (Φλώρα Ηλία)
- Τα κοτσάνια (Σοφία Καλβουρτζή)
- Ξύσμα από πορτοκάλι (Μάτα Κούρτη)
- Ημέρες του καλοκαιριού πριν τον χειμώνα (Φίλιππος Παπάζογλου)
- Melpo (Ines Perot)
- Κ20 (Αλέξανδρος Ρέλλος)
Το Φεστιβάλ Ολυμπίας ευχαριστεί τις συμμετέχουσες και τους συμμετέχοντες και τις/τους ενθαρρύνει να συνεχίσουν να γράφουν σενάρια για ταινίες που ανήκουν στο είδος του “κινηματογράφου για παιδιά και νέους”, ενός είδους με κομβικό ρόλο για το σήμερα και το αύριο της αγαπημένης μας τέχνης, του κινηματογράφου.
Το 6ο Olympia “Creative Ideas” Pitching Lab πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Γραφείου Δημιουργική Ευρώπη MEDIA Ελλάδας.
Εκπαιδεύτριες/τής: Γιώργος Αγγελόπουλος, Λίνα Γιαννοπούλου, Αγαθή Δαρλάση, Διονυσία Κοπανά.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
Α’ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ (ΕΩΣ 12 ΕΤΩΝ)
1ο Βραβείο
Η βία φέρνει βία > 5ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού
Η ταινία πραγματεύεται το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού στρέφοντας την προσοχή στα αίτια της βίαιης συμπεριφοράς ενός μαθητή. Είναι μια ιστορία πραγματικής φιλίας κι ένα μάθημα αλληλοβοήθειας και αλληλεγγύης.
2ο Βραβείο
Ο πόλεμος της ψείρας > 10o 12/Θ Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης, Δήμος Νεάπολης – Συκεών, Θεσσαλονίκη
Με χιούμορ, με μια δεμένη ομάδα παιδιών και μέσα από ένα ζωύφιο που ταλαιπωρεί το κεφάλι κάθε μαθήτριας και μαθητή Δημοτικού, η ταινία καταδικάζει το ρατσισμό και την περιθωριοποίηση του διαφορετικού.
3ο Βραβείο
Ντετέκτιβ Φυσ-το μυστήριο του χαμένου τρόπαιου > 3ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου Θεσσαλονίκης
Μια ιστορία μυστηρίου με ενδιαφέρουσα πλοκή και ευρηματική λύση μέσα από την επιστήμη της φυσικής. Γιατί το να παραδεχομαστε το λάθος μας και να λέμε την αλήθεια είναι εξυπνάδα.
Ειδική Μνεία
Διαστημικά Συντρίμμια > 3o Δημοτικό Σχολείο Χίου
Γιατί μας ταξίδεψε εντός και εκτός τόσο με την ιστορία και τον ήχο του όσο και με το εικαστικό του κομμάτι.
Ειδική Μνεία
Tα γαϊδουράκια της Κύθνου > 3ο Δημοτικό Σχολείο Κύθνου
Γιατί μας έδωσε να καταλάβουμε το ρόλο που έπαιζε κάποτε στην καθημερινότητα των ανθρώπων αυτό το ζώο και να προβληματιστούμε για την τύχη του από δω και στο εξής.
Β’ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ (13 ΕΩΣ 16 ΕΤΩΝ)
1ο Βραβείο
Το σουβλατζίδικο > Θεατρικό Εργαστήρι Εφήβων του Συλλόγου Γονέων του 1ου Γυμνασίου Χολαργού
Σύντομες συναντήσεις σε ένα σουβλατζίδικο φωτίζουν με θεατρικό τρόπο μια καθημερινότητα που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον απ’ ότι θα φανταζόμασταν. Η ταινία καταφέρνει με απλά μέσα, καλές ερμηνείες και χιούμορ να αναδείξει ζητήματα που αφορούν στις ανθρώπινες σχέσεις.
2ο Βραβείο
Τι κάνουν οι φίλοι;> Άρτεμις Τσενη Η ταινία προσεγγίζει την κρίση στη φιλία μεταξύ δύο εφήβων με εύστοχη ματιά και θέτει
ερωτήματα που μας προβληματίζουν. Μας προτρέπει να επιλέγουμε όσα μας αγαπούν
πραγματικά και να μην παρασυρόμαστε από επιπόλαιες και επιφανειακές γνωριμίες.
3ο Βραβείο
Το χάρτινο καράβι > Νάσια Φιλιακούδη , Ζούχαν Ντάκντουκ
Η ταινία αποτυπώνει με ποιητικό τρόπο, με ευαισθησία και φαντασία δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν οι σύγχρονοι έφηβοι. Επισημαινει τους κινδύνους της διαδικτυακής επικοινωνίας με αγνώστους με σαφήνεια αλλά χωρίς διδακτισμό.
Γ’ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ (17 ΕΩΣ 20 ΕΤΩΝ)
1ο Βραβείο
Το διαστημικό πεπόνι > Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο- Λύκειο Σύρου
Μια ανατρεπτική ματιά πάνω σε μια μεγαλειώδη στιγμή, την προσγείωση ενός εξωγήινου στη γη. Τί θα μας αφήσει για να τον θυμόμαστε; Με ζωντάνια, σουρεαλισμό, φαντασία και πολύ χιούμορ, με καλές ερμηνείες και συντελεστές με πάθος, η ταινία είπε μια αστεία αλλά και σοβαρή ιστορία. Γιατί τί πιο σοβαρό από την εύστοχη διακωμώδηση της σοβαροφάνειας;
2ο Βραβείο
What if > Νίκος Βαριανίτης (Καλλιτεχνικο Σχολείο Κερατσινίου – Δραπετσώνας)
Ένα κινηματογραφικά δύσκολο και απαιτητικό στοίχημα κερδήθηκε. Στις τουαλέτες ένας μικρότερος μαθητής συναντάει τον μεγάλο και cool τύπο του σχολείου. Ονειρεύεται ξύπνιος ένα spaghetti western, μία ταινία μέσα στην ταινία. Με εξαιρετικές ερμηνείες, εντυπωσιακά κοστούμια και μακιγιαζ, συνέπεια στα αισθητικά χαρακτηριστικά του western, αλλά και διάνθιση με στοιχεία νεοελληνικής οικογενειακής κουλτούρας, η ταινία μας έβαλε στον κόσμο της φαντασίας του πρωταγωνιστή και μας έκανε να σκεφτούμε ότι μια μικρή χειρονομία μπορεί να έχει μεγάλες συνέπειες.
3ο Βραβείο
Μια Περίεργη Φιλία > Αλέξανδρος Βέρροιος
Η έφηβη Christine σε μια πολύ δύσκολη στιγμή της συναντάει το Χάρο. Η ουσιαστική επικοινωνία μαζί του θα τη βοηθήσει να αισθανθεί χαρούμενη και τυχερή που είναι ζωντανή. Ο ίδιος ο Θάνατος θα της δώσει δύναμη να αγωνιστεί για τη ζωή της. Μια φιλοσοφική συζήτηση εξελίσσεται σε διδακτική καταδίωξη καταφέρνοντας να αναπαραστήσει στερεοτυπικά το Θάνατο χωρίς αυτό να έχει γκροτέσκα χαρακτηριστικά. Μας κέρδισε το δυνατό μήνυμα, οι καλές ερμηνείες και η επιτυχημένη ρεαλιστική απόδοση ενός κατεξοχήν εσωτερικού υπαρξιακού θέματος
ΕΙΔΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
Βραβείο Νίκου Καβουκίδη
Θεατρικό Εργαστήρι Εφήβων του Συλλόγου Γονέων του 1ου Γυμνασίου Χολαργού
Award of Nikos Kavoukidis
The steakhouse > Theater workshop for teenagers of the parent’s Association of the 1st High School of Cholargos
Βραβείο Εγγραμματισμού στα Μέσα της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Διαστημικά συντρίμμια > 3ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
Award of Media Literacy by the Educational Television- Ministry of Education and Religious Afairs
Space Debris > 3rd Primary School of Chios
Η ομάδα των μαθητών/τριών χρησιμοποιεί άρτια τις τεχνικές stop motion – animation, εξελίσσοντας τα διαθέσιμα εργαλεία και παρουσιάζοντας μια ολοκληρωμένη και συνεκτική δημιουργία. Οι σεναριακές αναφορές στην προηγμένη διαστημική τεχνολογία και την ανθρώπινη παρέμβαση, τα συντρίμμια και χαλάσματα που δημιουργεί ο άνθρωπος και επιστρέφουν σε αυτόν, είναι ιδιαιτέρως εύστοχες και αναδεικνύουν μια σύγχρονη οπτική που εμπλέκει το σχολείο με επιστημονικά και φιλοσοφικά ζητήματα.
Βραβείο Συνηγόρου του Παιδιού
Έλα να μου πεις καληνύχτα > Εργαστήρι Θεάτρου – Ξένια Καλογεροπούλου | Cinemathesis
Award of the Greek Ombudsman
Give me a kiss goodnight > Χenia Kalogeropoulou’s Theater Lab, Cinemathesis
Το έργο των παιδιών αναδεικνύει συγκινητικά την επίδραση της απουσίας του γονέα. Υπογραμμίζει τη συνθήκη αυτής της πυρηνικής έλλειψης στην οποία φαίνεται ότι συλλογικά “συνηθίσαμε” και φωτίζει το δικαίωμα των παιδιών για πλούσιες και γενναιόδωρες οικογενειακές σχέσεις σε μια εποχή που ο χρόνος δεν είναι ποτέ αρκετός. Κατά την άποψη του Συνηγόρου, οι δημιουργοί της ταινίας έμμεσα διατυπώνουν και ένα επείγον κοινωνικό αίτημα. Οι οικογένειες και οι εργαζόμενοι γονείς χρειάζονται συγκροτημένη υποστήριξη ώστε να τροφοδοτήσουν τη σχέση και επαφή με τα παιδιά τους απερίσπαστοι και εν τέλει να ανταποκριθούν στον γονικό τους ρόλο.
GREEK SECTION AWARDS
A’ AGE CATEGORY (UP TO 12 YEARS OLD)
1st Award
Violence brings violence > 5th Primary School of Holargos
2nd Award
The war of lice > 10th Primary School of Neapoli, Thessaloniki
3rd Award
Detective Phys- The mystery of the lost trophy> 3rd Experimental Primary School of Evosmos, Thessaloniki
Special mention
The Donkeys of Kythnos > 3rd Primary School of Kythnos
Special mention
Space Debris > 3rd Primary School of Chios
B’ AGE CATEGORY (13 – 16 YEARS OLD)
1st Award
The steakhouse > Theater workshop for teenagers of the parent’s Association of the 1st High School of Cholargos
2nd Award
What friends do > Artemis Tseni
3rd Award
The paper ship > Nasia Filiakoudi, Zuchan Ntakntuk
C’ AGE CATEGORY (17 – 20 YEARS OLD)
1st Award
The space mellon > Unified Special Vocational High School of Syros
2nd Award
What if > Art High School of Keratsini-Drapetsona
3rd Award
And odd friendship > Alexandros Verroios
SPECIAL AWARDS
Award of Nikos Kavoukidis
INTERNATIONAL SECTION
A’ CATEGORY (Up to 12 years old)
My super power > Maxwell William Andrews / New Zealand
Η υπερδύναμή μου > Maxwell William Andrews / New Zealand
Η ταινία ξύπνησε το (μικρό) παιδί μέσα μας! Είναι αυθόρμητη, με ωραίο μήνυμα, πολλές τεχνικές και μικρό αλλά πολύ πετυχημένο καστ. Προκαλεί έντονα συναισθήματα, παρουσιάζει με παιδικό τρόπο ένα θέμα που αφορά μικρούς και μεγάλους, μας θυμίζει με γλυκό τρόπο τις πραγματικές μας υπερδυνάμεις. Εκτιμήσαμε επίσης τη μουσική και τους ήχους.
Β’ CATEGORY(13- 16 years old)
American Dream > Renee Shi / USA
Αμερικάνικο Όνειρο > Renee Shi / Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής
Άγγιξε την ψυχή μας! Εντυπωσιαστήκαμε που ένα τόσο μικρό παιδί δημιούργησε μια τόσο δυνατή και σπουδαία ταινία, τριών μόλις λεπτών αλλά μεγάλης λεπτομέρειας και βάθους, που μεταδίδει το μήνυμά της με συγκλονιστικό τρόπο. Μας κέρδισε το σχέδιο, η χρήση των χρωμάτων, η εναλλαγή σκηνών και συναισθημάτων, τα sound effect, η μουσική που κορυφώνεται. Σοκαριστήκαμε από τη λίστα που εμφανίζεται στο τέλος, με τα σχολεία και τους αριθμούς των παιδιών θυμάτων από πυροβολισμούς στην Αμερική.
C’ CATEGORY (17-20 years old)
The traveler > Jiahao Zhang / China
Ο ταξιδιώτης > Jiahao Zhang / Κίνα
Καθηλωτικό, εντυπωσιακό! Μια πανέμορφη ταινία, μια “αληθοφανής” επιστημονική φαντασία, ο δημιουργός έφτιαξε ένα ολόκληρο σύμπαν, με έναν πρωτότυπο, ευφάνταστο, τρόπο, υπέροχα σχέδια, απίθανη μουσική και sound design για ένα τρομακτικό, όπως φαίνεται, θέμα: το μέλλον της ανθρωπότητας.
EUROPEAN SECTION
A’ CATEGORY (Up to 12 years old)
1st Award
Reclaiming the Colour > E.B. Monsenhor Miguel de Oliveira / Portugal
Διεκδίκηση του χρώματος > E.B. Monsenhor Miguel de Oliveira / Πορτογαλία
Για την εντυπωσιακή σχεδιαστικά αναπαράσταση των ιστορικών γεγονότων, για την προώθηση ανθρωπιστικών αξιών και για την φορτισμένη συναισθηματικά χρήση των τραγουδιών που εξασφάλισαν την ταύτιση με τον λαό της Πορτογαλίας.
2nd Award
Palapasabra > Escola Cooperativa Nou Patufet / Spain
Palapasabra > Escola Cooperativa Nou Patufet / Ισπανία
Για την απρόβλεπτη, διασκεδαστική και παιχνιδιάρικη παρουσίαση σοβαρών ζητημάτων σεξουαλικής ταυτότητας, που προσέφερε ολοκληρωμένη ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση ενάντια στη ρητορική μίσους.
3rd Award
Anxiety > First Primary School in Srebrenik / Bosnia Herzegovina
Άγχος > First Primary School in Srebrenik / Βοσνία και Ερζεγοβίνη
Για την ειλικρίνεια και την ευαισθησία με την οποία αποτυπώνεται ο, συχνά, ταραγμένος εσωτερικός κόσμος των παιδιών, μέσα από τη βιωματική αφήγηση που διευκολύνει την ενσυναίσθηση και την αποδοχή των προτάσεων για τρόπους αντιμετώπισης των ψυχολογικών δυσκολιών.
Β’ CATEGORY(13- 16 years old)
1st Award
Tent Sculpture Memorial > Α.Ε.Ι Αudiovisual Forum, Lyceum of Livadion / Cyprus
Μνήμης Αντίσκηνο > Α.Ε.Ι Αudiovisual Forum, Lyceum of Livadion / Κύπρος
Για την συγκίνηση και τον σεβασμό με τον οποίο παρουσιάζεται η προσωπική εμπειρία του εκτοπισμού των κατοίκων ενός μικρού χωριού της Κύπρου κατά την τουρκική εισβολή, προβάλλοντας την ανθρώπινη πλευρά της Ιστορίας και συμβάλλοντας στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης.
2nd Award
- Game Over > Sanador Films, IES Rodanas/ Spain
Game Over > Sanador Films, IES Rodanas/ Iσπανία
Για τη δραματική απεικόνιση των κινδύνων του εθισμού στα ψηφιακά παιχνίδια χάρη στην ευρηματικότητα της σκηνοθεσίας, του ηχητικού σχεδιασμού και των οπτικών εφέ.
- Letterbox Enigma > Veluws College Walterbosch Apeldoorn (NFFS) / The Netherlands
Το αίνιγμα του γραμμματοκιβωτίου > Veluws College Walterbosch Apeldoorn (NFFS) / Ολλανδία
Για την ανάδειξη της ανάγκης των νέων για επικοινωνία και των φόβων τους για κοινωνική απομόνωση μέσα από ξεχωριστές αισθητικές και αφηγηματικές επιλογές.
3rd Award
Dream > Lazar Jovanović / Serbia
Όνειρο > Lazar Jovanović / Σερβία
Για την ευκαιρία που μας δίνει η ταινία να αντιληφθούμε ότι, όταν η πραγματικότητα δεν μας το επιτρέπει, τα όνειρα, όπως και το σινεμά, μας δίνουν την ευκαιρία να μοιραστούμε εμπειρίες και πραγματοποιήσουμε τις επιθυμίες μας.
C’ CATEGORY (17-20 years old)
1st Award
Deer> Kolkjjaer Hansen (Station next) / Denmark
Ελάφι > Kolkjjaer Hansen (Station next) / Δανία
Για τον συγκλονιστικό και εμπνευσμένο σκηνοθετικά τρόπο με τον οποίο η ταινία μιλά για τα παιδικά τραύματα, τα κακοποιητικά στερεότυπα και το δικαίωμα όλων στην ευαισθησία που μας θεραπεύει και μας εξανθρωπίζει.
2nd Award
- An odd friendship > Alexandros Verroios / Greece
Μια παράξενη φιλία > Αλέξανδρος Βέρροιος / Ελλάδα
Για το θάρρος με το οποίο πραγματεύεται και αναπαριστά τους εφηβικούς προβληματισμούς για τον θάνατο και τη ζωή, χάρη σε έναν πλούτο φιλοσοφικών, λογοτεχνικών και κινηματογραφικών αναφορών.
- Rena > Alexandros Damianidis, John Akrivopoulos / Greece
Ρένα > Αλέξανδρος Δαμιανίδη, Γιάννης Ακριβόπουλος / Ελλάδα
Για την κραυγή που στέλνει ενάντια στη βία συνδυάζοντας τον ποιητικό λόγο, τις δυνατές εικόνες και ερμηνείες και τους εκφραστικά και ψυχολογικά ταιριαστους χώρους και ήχους.
3rd Award
Call me sir > Esma Elif Ergul, Roos Van Gessek (IVKO Amsterdam-NFFS) / The Netherlands
Να με λέτε κύριο> Esma Elif Ergul, Roos Van Gessek (IVKO Amsterdam-NFFS) / Ολλανδία
Για τον τολμηρό τρόπο με τον οποίο καλεί σε ευαισθητοποίηση απέναντι σε κοινωνικές διακρίσεις και δείχνει ότι η κινηματογραφική δημιουργία μπορεί να είναι ένα ταξίδι αυτογνωσίας.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
Όλγα Σαραντοπούλου / Olga Sarantopoulou
Ιωάννα Μερτζάνη / Ioanna Mertzani
Κωνσταντίνος Θεοδοσόπουλος – Λαμπρόπουλος / Konstantinos Theodosopoulos – Lampropoulos
Ανδρέας Τζαμαλής / Andreas Tzamalis
Λουΐτζι Αλουσάι / Louitzi Alousai
Ασημάκης Κουφωλιάς / Asimakis Koufolias
Φάνης Κωστόπουλος / Fanis Kostopoulos
Μαρία – Ελένη Καραμιτέλιου / Maria – Eleni Karamiteliou
Άγγελος Αναγνωστόπουλος / Aggelos Anagnostopoulos
Χριστίνα Κορκολή / Christina Korkoli
Κατερίνα Καραθανάση / Katerina Karathanasi
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΜΗΜΑ
Μαρία Αντωνακοπούλου / Maria Antonakopoulou
Αργυρω Δαρζεντα / Argyro Darzenta
Δέσποινα Παπανδρέου / Despoina Papandreou
Γιώργος Παναγιωτόπουλος / Giorgos Panagiotopoulos
Κατερίνα Χιτζάι/ Katerina Chitzai
Σταυρούλα Κωνσταντάρα / Stavroula Konstantara
Αγγελική Μαρία Λεωνιδοπουλου / Angeliki Maria Leonidopoulou
Βικτωρία Μαρκόβα / Viktoria Markova
Αλίκη Φωτεινή Νάκου / Aliki Foteini Nakou
Ηρακλής Νταβέλης / Iraklis Ntavelis
Νικόλαος Πολυχρονόπουλος / Nikolaos Polychronopoulos
Εύα Τσουκαλά / Eva Tsoukala
ΔΙΕΘΝΕΣ ΤΜΗΜΑ
Παναγιώτα Παπανδρέου / Panagiota Papandreou
Μαρία Αφροδίτη Σκλαβου / Maria Afroditi Sklavou
Γιώργος Τριαντόπουλος / Giorgos Triantopoulos
Γωγώ Τσίτσου / Gogo Tsitsou
Χρήστος Τζέμος / Christos Tzemos
Σμαρ Βουρλούμη / Smar Vourloumi
Κοραλία Εξάρχου / Koralia Exarchou
Δανάη Τσάκωνα / Danai Tsakona
Ιωάννης Μικελόπουλος / Ioannis Mikelopoulos