«Τα Πόδια του Μαραντόνα», η μικρού μήκους ταινία τού Παλαιστίνιου σκηνοθέτη Φιράς Κουρί, θα είναι η τελευταία προβολή του Γυμνού Οφθαλμού στο Σινέ Παντάνασσα (Παντανάσσης+Καραΐσκάκη) την Πέμπτη 23/9 στις 21:30.
Ο Νίκος Καββαδίας μετέτρεψε και φέτος το μέρος αυτό του πεζοδρόμου της Παντανάσσης σε έναν κινηματογραφικό τόπο, μια πράξη αγάπης που στηρίχθηκε από τους σινεφίλ. Σημαντικές ταινίες όλων των ειδών προβλήθηκαν, κάνοντας πιο όμορφα τα βράδια ενός ακόμα δύσκολου καλοκαιριού.
Στο Δελτίο Τύπου που μας έστειλε αυτή τη φορά, ανακοινώνει την αποχή του από τις χειμερινές αίθουσες, εξαιτίας των μέτρων που έχουν επιβληθεί. Στηρίζουμε ανοιχτά την απόφασή του και ελπίζουμε ο κινηματογράφος να γίνει το μέσο που θα καταδείξει τον αυταρχισμό και την αυθαιρεσία των συγκεκριμένων μέτρων.
«Πάτρα, 18 Σεπτεμβρίου 2021
Αγαπητοί συνεργάτες,
Οφείλω να ομολογήσω, ότι σας γράφω πλημμυρισμένος από ανάμεικτα συναισθήματα. Από την μιά λυπούμαι, που με την αριστουργηματική μικρού μήκους ταινία “Τα Πόδια του Μαραντόνα” του Παλαιστίνιου σκηνοθέτη Φιράς Κουρί, το “Σινέ Παντάνασσα” “ρίχνει” Τίτλους Τίτλους (πολύ φοβούμαι, όχι μόνο γι’ αυτό το καλοκαίρι, αλλά γιά πολύ καιρό…) κι από την άλλη, νιώθω, μιάν ευτυχία,”σαν μωρό, που το’ πλυνε η μάνα του”.
Με την ευκαιρία, να διευκρινίσω, ότι, όσον αφορά στην πιθανότητα προβολών του “γυμνού οφθαλμού” σε χειμερινή αίθουσα,η όποια πρόθεση, πήγε περίπατο από την στιγμή, που είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας μέσα στην αίθουσα γιά όλους ανεξαιρέτως τους κινηματογραφοφίλους.Όσο και να προσπαθώ να κατανοήσω τους λόγους αυτής της απόφασης, δεν μπορώ να την αποδεχθώ.
Ο Κινηματογράφος, αλλά και η Τέχνη γενικότερα, μας μαθαίνει να αναπνέουμε ελεύθερα και να καθαρίζουμε νου και καρδιά.
Δεν νομίζω, λοιπόν, ότι είναι δυνατή η παρακολούθηση μιάς ταινίας φορώντας, καθ’ όλη την διάρκειά της, σε μια κλειστή αίθουσα, μάσκα.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, με την χρήση μάσκας σε μιά προβολή, το σκοτάδι της κινηματογραφικής αίθουσας από ολοφώτεινο και λυτρωτικό,
μετατρέπεται σε κατασκότεινο κι αντί να χαϊδεύει τρυφερά τον θεατή τον “πλακώνει” επικίνδυνα.
Τέλος, θα ήθελα από καρδιάς και διά “γυμνού οφθαλμού”, όπως πάντα, να στείλω μιά μεγάλη αγκαλιά σε όλους τους συν-ταξιδιώτες, συν-ονειροπόλους και, τελικά, ΣΙΝ-ενόχους, που αυτά τα δυό, πολύ “περίεργα” και γεμάτα εγκλεισμό καλοκαίρια, με την συγκινητική παρουσία τους, αποδέχθηκαν την πρόσκλησή μου και μοιράσθηκαν εξαιρετικές κινούμενες εικόνες. Ελπίζω να δικαίωσα τις όποιες προσδοκίες τους και να μην τους απογοήτευσα…
Τελευταίο άφησα τον συν-εργάτη και πάνω απ΄όλα φίλο μου, Νικηφόρο Σπίνο, τον άνθρωπο, που φρόντισε με αγάπη και μαεστρία τον ήχο και την εικόνα των προβολών.
Ένα μόνο θα πω: εάν δεν υπήρχε αυτός, την συγκεκριμένη στιγμή να βάλει πλάτη και φωτιά στο Όνειρο, που σιγόκαιγε μέσα μου, σχεδόν, μιά δεκαετία,”Σινέ Παντάνασσα” δεν θα υπήρχε ούτε σαν ζωγραφιά.
– Θα σας παρακαλούσα να μην παραλείψετε:
1. η προβολή γίνεται σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Δημοκρατίας της Αργεντινής στην Ελλάδα (Embajada Argentina en Grecia)
και το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας (Athens International Children’s Film Festival)
2. η αφίσα της προβολής είναι ακόμα μιά πανέμορφη δημιουργία της ‘Ελενας Φωτακέλη.
Όπως και να’ χει, κανείς δεν μπορεί να πει, ότι δεν προσπάθησα(με)…
VENCEREMOS!
με ειλικρίνεια,
(διά “γυμνού οφθαλμού”, πάντα)
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΑΝΤΟΝΑ – ΦΙΡΑΣ ΚΟΥΡΙ
ΥΠΟΘΕΣΗ
Σ’ ένα Παλαιστινιακό χωριό, κατά την διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου του ’90 στην Ιταλία, δυό νεαρά αδέλφια, ο Ραφάτ και ο Φαντέλ, πιστοί της Στρογγυλής Θεάς και λάτρεις της Εθνικής Βραζιλίας, αναζητούν απεγνωσμένα τα…”Πόδια του Μαραντόνα”, ενώ, συγχρόνως, περιμένουν η αγαπημένη τους Σελεσάο να σηκώσει την πολύτιμη Κούπα…
Μιά αριστουργηματική μικρού μήκους ταινία, που μυρίζει Αλάνα, υμνεί την Στρογγυλή Θεά, και μέσα από την συμπεριφορά των δυό πιτσιρικάδων ηρώων της, υπερασπίζεται
και διδάσκει χαμένες, στην εποχή μας, αξίες, όπως το “ευ αγωνίζεσθαι”.
Μιά υποδειγματική ταινία, με τεράστια κινηματογραφική και, κυρίως, παιδευτική αξία, που θα έπρεπε να διδάσκεται στις Ποδοσφαιρικές Ακαδημίες και τα Σχολεία όλου του ντουνιά.
(νικόλαος ε. καββαδίας)
TAYTOTHTA ΤΑΙΝΙΑΣ
Σενάριο – σκηνοθεσία: Firas Khoury
Φωτογραφία: Christian Marohl
Μουσική: Faraj Suleiman
Μοντάζ: Marwen El-Hechkel, Heike Parplies
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Rabia Salfiti
Κοστούμια: Fairouze Nastas
Παραγωγός: Zorana Musikic (schaf oder scharf film)
Συμπαραγωγός: May Odeh (ODEH FILMS)
Χώρα: Παλαιστίνη / Γερμανία
Γλώσσα: Αραβικά
Χρώμα: ‘Εγχρωμο
Διάρκεια: 23 λεπτά
Χρονολογία: 2019
Παίζουν: Faris Abbas, Ayoub Abu Hamad, Ali Suliman
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣΤόπος: ΣΙΝΕ ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ (Παντανάσσης+Καραΐσκάκη – Πάτρα)
Ημερομηνία: Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2021
Ώρα: 9.30 το βράδυ
Εισιτήριο: Εθελοντική Συνεισφορά (ή αλλιώς: “ότι γουστάρετε!”)
Διοργάνωση: “γυμνός οφθαλμός” – NS SOUND
– η προβολή γίνεται σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Δημοκρατίας της Αργεντινής στην Ελλάδα (Embajada Argentina en Grecia) και το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας (Athens International Children’s Film Festival)- η αφίσα της προβολής είναι μιά δημιουργία της Έλενας Φωτακέλη
σελίδα προβολής στο facebook: https://www.facebook.com/events/3614686985423731
σελίδα ταινίας στο facebook: https://www.facebook.com/MaradonasLegs/
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
https://athicff.com/maradonas-legs/
https://www.lightsonfilm.com/maradonaslegs.html
http://www.schafoderscharf.de/index.php/maradona/121
http://www.ecfaweb.org/european-childrens-film-network/short-films/?y=2019&f=100388