Η Μαίρη Πίκφορντ γεννήθηκε στον Καναδά, έγινε όμως η αγαπημένη πρωταγωνίστρια των αμερικανών. Ηθοποιός, σκηνοθέτης και παραγωγός, ήταν μία από τους πρωτοπόρους στο χώρο του κινηματογράφου.

Ο Ντέιβιντ Γουόρκ Γκρίφιθ, σκηνοθέτης της εταιρίας Biograph, και ένας από τους θεμελιωτές της κινηματογραφικής γλώσσας, εντυπωσιάστηκε σε μία οντισιόν από την Πίκφορντ και από τότε έγινε η μόνιμη πρωταγωνίστριά του. Μόνο το 1909 έπαιξε σε 51 ταινίες της Biograph, όμως σε καμία από αυτές δεν φαινόταν το όνομά της καθώς στους τίτλους δεν υπήρχαν τα ονόματα των ηθοποιών. Έτσι, η Πίκφορντ ήταν γνωστή ως “το κορίτσι της Biograph” ή “το κορίτσι με τις χρυσές μπούκλες”.

Μετά από μια διακοπή, η Πίκφορντ επιστρέφει στη Biograph και μάλιστα γνωρίζει τις Λίλιαν και Ντόροθι Γκις, μετέπειτα μεγάλες σταρ του πρώιμου Χόλυγουντ, στον Γκρίφιθ. Η τελευταία ταινία της Πίκφορντ με τον Γκρίφιθ ήταν το The New York Hat το 1912.

Επέστρεψε στο Μπρόντγουεϊ, όμως το 1913 κατάλαβε τη μεγάλη αγάπη της για τον κινηματογράφο και από τότε στράφηκε εξ ολοκλήρου σε αυτόν. In the Bishop’s Carriage, Caprice του 1913 και το χαμένο Hearts Adrift του 1914 είναι ταινίες που έκαναν πολύ γνωστή τη Μαιρη Πίκοφορντ. Στο Tess of the Storm Country συνεργάζεται με τον πολύ Εντουιν Σ. Πόρτερ.

Από εκείνο το σημείο και μετά η Μαίρη έγινε “η πιο διάσημη γυναίκα που υπήρξε ποτέ, η γυναίκα που ήταν γνωστή και αγαπητή σε περισσότερους ανθρώπους από κάθε άλλη γυναίκα στην ιστορία”. Εξαιτίας του παρουσιαστικού της έπαιξε το παιδί σε αρκετές ταινίες, όπως στο The Poor Little Rich Girl του 1917 ή στην Pollyanna του 1920.

Το 1920 χωρίζει και σχεδόν αμέσως παντρεύεται τον ηθοποιό και παραγωγό Ντάγκλας Φέρμπανκς στον “γάμο του αιώνα”. Οι δυό τους μαζί με τον Τσάρλι Τσάπλιν θα ιδρύσουν την ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής United Artists η οποία ζει και βασιλεύει μέχρι σήμερα. Πλέον η Μαίρη είχε την ελευθερία να πρωταγωνιστεί σε ταινίες παραγωγής της και μάλιστα να τις διανείμει όπως εκείνη πίστευε. Little Lord Fauntleroy το 1921, Little Annie Rooney το 1925, Sparrows το 1926 και το My Best Girl το 1927, στο οποίο συμπρωταγωνίστησε με τον κατοπινό τρίτο σύζυγό της Τσαρλς ”Μπάντι” Ρότζερς, είναι μερικές από τις μεγάλες επιτυχίες της.

Ο ερχομός του ομιλούντος κινηματογράφου ξεκινά με τον καλυτερο τρόπο για εκείνη καθώς το 1929 θα παίξει στο Coquette, την πρώτη ταινία που ακούμε τη φωνή τής Μαίρη Πίκφορντ. Για την ερμηνεία της θα βραβευτεί με Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Εκτός από την πρόκληση του ήχου για μια πρωταγωνίστρια του βωβού κινηματογράφου, η Μαίρη είχε να αντιμετωπίσει και το πέρασμα του χρόνου, καθώς δεν ήταν πια σε θέση να παίζει ρόλους νεαρών κοριτσιών με τους οποίους είχε συνδεθεί μέχρι τότε.

Τελευταία εμφάνισή της σε κινηματογραφική ταινία ήταν το 1933 στην εμπορική αποτυχία Secrets. Συνέχισε στην παραγωγή ταινιών και μάλιστα το 1936 έγινε αντιπρόεδρος της United Artists.

Μετά από περιπέτειες με τον αλκοολισμό, ακόμα ένα γάμο και την υιοθεσία δύο παιδιών με τα οποία οι σχέσεις τους ήταν αμφιλεγόμενες η Μαίρη πέθανε σαν σήμερα 29 Μαΐου το 1979. Πίσω από την αθώα έκφραση του νεανικού προσώπου κρυβόταν μια σκληρή επιχειρηματίας και μια πολύ σημαντική ηθοποιός.

Ανδρέας Άννινος

Leave a comment