4 εξαιρετικές ταινίες περιλαμβάνει το πρόγραμμα του “Γυμνού Οφθαλμού” τον Απρίλιο. Οι προβολές, ανάμεσα στις οποίες και μία διπλή, πραγματοποιούνται στο Θέατρο Λιθογραφείον.
Ακολουθεί το δελτίο τύπου:
Πάτρα, 01 Απριλίου 2024
Αγαπητοί συνεργάτες,
Σας στέλνω το Δελτίο Τύπου γιά τον – διά “γυμνού οφθαλμού – Κινηματογραφικό Απρίλιο στο Θέατρο Λιθογραφείον.
Να σημειώσω, ότι, γιά ευνοήτους λόγους, τα “Αδέσποτα Κορμιά”, η εξαιρετική ταινία της Ελίνας Ψύκου, θα προβληθεί – τουλάχιστον – 2 φορές: Τρίτη 09 και Τετάρτη 10 Απριλίου.
Μακάρι η ανταπόκρισή σας να είναι τέτοια, που να χρειασθεί να την προβάλλουμε ακόμα περισσότερες φορές!
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΙΝ-ΕΧΙΖΕΤΑΙ!
με ειλικρίνεια,
(διά “γυμνού οφθαλμού”, πάντα)
νικόλαος ε. καββαδίας
ΓΥΜΝΟΦΘΑΛΜΙΤΙΚΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΛΙΘΟΓΡΑΦΕΙΟΝ
03 ΡΟΝΤΕΟ
09 + 10 ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ
17 Η ΚΙΝΕΖΑ
24 ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΗΣ ΖΑΝ ΝΤ’ ΑΡΚ
ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ
Ροντέο Lola Quivoron
(Rodeo, Γαλλία, δράμα, έγρωμο, Γαλλικά, 2022, 104′)
Η Ζουλιά, μια ασυμβίβαστη, ανεξάρτητη Αμαζόνα βρίσκει διέξοδο στο πάθος της για τις μοτοσικλέτες και στον έρωτα για τις υψηλές ταχύτητες. Ο κόσμος της είναι αυτός των αστικών “ροντέο”, όπου οι αναβάτες, παίζοντας κρυφτό με την Αστυνομία, επιδεικνύουν τις μηχανές τους και κάνουν παράτολμα ακροβατικά. Σ’ έναν ανδροκρατούμενο κόσμο, οι μοτοσυκλέτες γίνονται μηχανικά άλογα ενός σύγχρονου γουέστερν και τροφοδοτούν τις συγκρούσεις μιάς σκληρής κοινωνικής πραγματικότητας…
τρέηλερ: https://www.youtube.com/watch?v=nymQJmqVKD
Αδέσποτα Κορμιά Ελίνα Ψύκου
(Stray Bodies, Ελλάδα, Ελβετία, Ιταλία, Βουλγαρία, ντοκυμανταίρ, έγχρωμο, 2024, 109′)
Η Ρόμπιν είναι έγκυος, αλλά δε θέλει να γίνει μητέρα. Η Κατερίνα θέλει αλλά δεν μπορεί. H Κική θέλει απλώς να πεθάνει με αξιοπρέπεια.
Όμως η άμβλωση, η εξωσωματική γονιμοποίηση και η ευθανασία αντίστοιχα δεν είναι νόμιμες στις χώρες τους.
Τα “Αδέσποτα Kορμιά” εξερευνούν τη σωματική αυτονομία σε μια Ευρώπη, όπου επιτρέπεται να ταξιδέψεις, να εργαστείς, να καταναλώσεις ελεύθερα, αλλά όχι, απαραίτητα, να ζήσεις ή να πεθάνεις όπως το επιθυμείς…
τρέηλερ: https://www.youtube.com/watch?v=MMwhHhvMhTM
Η Κινέζα Ζαν-Λυκ Γκοντάρ
(La Chinoise, Γαλλία, δράμα, έγχρωμο, Γαλλικά, 1967,95′)
Παρίσι 1967. Πέντε νέοι Μαοϊκοί – ανάμεσά τους η φοιτήτρια Φιλοσοφίας Βερονίκ και ο ηθοποιός Γκιγιόμ – ριζοσπαστικοποιούνται σύμφωνα με τις επιταγές του Μάο.
Πιστοί στο πνεύμα της Κινέζικης “Πολιτιστικής Επανάστασης”, απορρίπτουν το κομμουνιστικό κόμμα, την αστική ιδεολογία, την αστική κουλτούρα, την αστική τέχνη.
Μελετούν διεξοδικά το “μικρό Κόκκινο Βιβλίο” του Μάο και αποφασίζουν να χρησιμοποιήσουν την τρομοκρατία για να φέρουν την κοινωνική αλλαγή.
“Η επανάσταση δεν είναι πρόσκληση σε δείπνο”, όπως έλεγε και ο Μάο…
τρέηλερ:https://www.youtube.com/watch?v=vQcB95HJ8kg
Το Πάθος της Ζαν Ντ’ Αρκ Carl Theodor Dreyer
(La Passion de Jeannne D’ Arc, Γαλλία, δράμα, ασπρόμαυρο, βωβό,1928, 110′)
Η βωβή ταινία του Καρλ Θήοντορ Ντράγιερ, βασισμένη στα αυθεντικά ιστορικά πρακτικά της δίκης της Ιωάννας της Λωραίνης, θεωρείται ορόσημο στην ιστορία του Κινηματογράφου, τόσο για την ερμηνεία της Ρενέ Φαλκονετί στον ρόλο της Ζαν Ντ’ Αρκ, όσο για την σκηνοθεσία του Δανού δημιουργού.
Στα 1500 πλάνα της ταινίας, περισσότερα από 400 είναι κεντραρισμένα στο φωτεινό κι αθώο πρόσωπο της ηθοποιού, η ερμηνεία της οποίας “είναι, ίσως, η σπουδαιότερη που έχει καταγραφεί ποτέ σε φιλμ”, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η κριτικός Pauline Kael.
τρέηλερ:https://www.youtube.com/watch?v=C4_KDf4xhU8