Μετά από μία ακόμα επιτυχημένη προβολή, αυτή της ταινίας Μ της Σάρα Φορεστιέ, ο Κινητός Κινηματογράφος Πατρών, διά Γυμνού Οφθαλμού, ανανεώνει το ραντεβού στο Σινέ Παντάνασσα, με το Καλώς Ορίσατε κύριε Μάρσαλ του σπουδαίου Λουίς Γκαρθία Μπερλάνγκα.

Το cinepatra.gr στηρίζει τις προβολές, που επιμελείται και οργανώνει ο Νίκος Καββαδίας, στον όμορφο χώρο του πεζοδρόμου της Παντανάσσης. Στην πόλη, που δεν υπάρχει θερινός κινηματογράφος, αν εξαιρέσουμε το Σινέ Κάστρο Ρίου, οι προσπάθειές του πρέπει να τονιστούν και να στηριχθούν από τους πατρινούς σινεφίλ.

Ραντεβού την Πέμπτη 3/9 στις 21:30!

Ακολουθεί το δελτίο τύπου:

Αγαπητοί συν-εργάτες,
3 του Σεπτέμβρη και ο διά “γυμνού οφθαλμού” Κινητός Κινηματογράφος Πατρών 2020, θα (ξανα)βρεθεί, όχι στους μπαξέδες, αλλά στο Σινέ Παντάνασσα, με μιά πολιτική σάτιρα από την Ισπανία, που μπορεί να έχουν περάσει 67 χρόνια από την πρώτη φορά, που βγήκε στις αίθουσες, αλλά, δυστυχώς γιά την κοινωνία μας κι, ευτυχώς, γιά την Τέχνη του Κινηματογράφου, παραμένει επίκαιρη όσο ποτέ.

Πρόκειται γιά το αριστούργημα “Καλώς Ορίσατε κύριε Μάρσαλ!” (“¡Bienvenido, Mister Marshall!”) του μοναδικού Λουίς Γκαρθία Μπερλάνγκα.

Με την ευκαιρία, θα ήθελα από καρδιάς να ευχαριστήσω τους κινηματογραφόφιλους συν-οδοιπόρους,που, συγκινητικά, σε κάθε προβολή πλημμυρίζουν και δίνουν ζωή στο Σινέ Παντάνασσα, έναν θερινό κινηματογράφο, που υπάρχει, όσο υπάρχει η μεγάλη οθόνη, οι κινούμενες εικόνες και το κοινό, που τις βλέπει.Μόλις τελειώσει η προβολή και φύγει το κοινό, μαζευτούν οι καρέκλες και ξεστηθεί η οθόνη, το Σινέ Παντάνασσα επιστρέφει στην κανονική του ζωή. Ξαναγίνεται ένας πανέμορφος μέσα στην μοναχικότητά του, ανηφορικός, πεζόδρομος, μέχρι την επόμενη μεταμόρφωσή του σε θερινό κινηματογράφο, σαν κι αυτόν, που δεν έχει, πιά, ούτε γιά δείγμα η Αχαϊκή πρωτεύουσα…Γιά την προβολή της ερχόμενης Πέμπτης, εκτός από τους χορηγούς, θα ήθελα να ευχαριστήσω το Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας και την Πρεσβεία της Ισπανίας στην Αθήνα.

με ειλικρίνεια,

(διά “γυμνού οφθαλμού”, πάντα)

νικόλαος ε. καββαδίας

Καλώς Ορίσατε κύριε Μάρσαλ! του Λουίς Γκαρθία Μπερλάνγκα(¡Bienvenido, Mister Marshall!, Ισπανία, 1952, κωμωδία, ασπρόμαυρο, 75′, Ισπανικά)

ΣΥΝΟΨΗ Το Βιγιάρ δελ Ρίο είναι ένα φτωχό και ξεχασμένο χωριουδάκι, όπου δεν συμβαίνει ποτέ τίποτα, που να σπάει την μονότονη καθημερινότητά του…
Μόνον η άφιξη της λαϊκής τραγουδίστριας Κάρμεν Βάργας και του πληρεξουσίου και εκπροσώπου της Μανόλο, δίνουν μια καινούργια νότα στην βαρετή ζωή του χωριού.
Μιά άφιξη, που θα συμπέσει με την αιφνιδιαστική εμφάνιση ενός απεσταλμένου της κυβέρνησης, ο οποίος ανακοινώνει, ότι από στιγμή σε στιγμή θα εμφανιστεί μια επιτροπή αμερικανών αξιωματούχων του Σχεδίου Μάρσαλ, που θα προσφέρει οικονομική βοήθεια στην χώρα και στο χωριό.
Με το που το μαθαίνει ο Δήμαρχος του χωριού, ένας άνθρωπος καλός και λίγο περήφανος στ’ αυτιά,
ψάχνει τρόπο να ανταποκριθεί στην μεγάλη ευθύνη της υποδοχής των ευεργετών.Ο Μανόλο, ο ιμπρεσάριος της αρτίστας Κάρμεν Βάργκας, θα αναλάβει την προετοιμασία της υποδοχής.
Συνθέτουν ένα τραγούδι προς τιμήν της επιτροπής και, πριν το συνειδητοποιήσουν, καταλήγουν να φτιάξουν ένα νέο χωριό από χαρτόνι εμπνευσμένο από την Ανδαλουσία.Ο Μανόλο αποφασίζει να μασκαρέψει όλους τους κατοίκους με τις πιο αυθεντικές φορεσιές της Ανδαλουσίας, ώστε να καταπλήξει τους επισκέπτες και ν’ αποσπάσει μεγαλύτερη οικονομική βοήθεια

Και ενώ τα πάντα είναι έτοιμα… Το “Καλώς ορίσατε κύριε Μάρσαλ!”, σε σενάριο του Μπαρντέμ, είναι μια εκπληκτική σάτιρα των ηθών της ισπανικής υπαίθρου.
Η ζωή των απλοϊκών χωρικών σκιαγραφείται με μεγάλη λεπτομέρεια, ενώ κριτικάρεται έντονα ο φιλοαμερικανικός προσανατολισμός της Ισπανίας.
Χωρίς καμία διάθεση χλευασμού, ο Μπερλάνγκα αποτυπώνει γλαφυρά τον καλοκάγαθο χαρακτήρα ενός καταπιεσμένου λαού.
Η ταινία παίχτηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας με μεγάλη επιτυχία, αλλά δέχτηκε την κριτική του Αμερικάνου ηθοποιού Έντουαρντ Ρόμπινσον, που ήταν τότε πρόεδρος της επιτροπής.
Ο Ρόμπινσον, που ήταν στην Μακαρθική “μαύρη λίστα”, πλειοδότησε σε πατριωτισμό για να κερδίσει την εύνοια ενός καθεστώτος, που είχε προσκυνήσει.Η ταινία παρωδεί την αγροτική ζωή της μεταπολεμικής Ισπανίας και συγκαταλέγεται μεταξύ των αριστουργημάτων του Ισπανικού κινηματογράφου.
Παρά τη σατιρική κριτική της στον αποκλεισμό της Ισπανίας από το σχέδιο Μάρσαλ, είχε λάβει την έγκριση της Φρανκικής λογοκρισίας, κομμένη ωστόσο κατά περίπου 20´.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: 
Luis García Berlanga ΣΕΝΑΡΙΟ: Juan Antonio Bardem, Luis García Berlanga, Miguel Mihura
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Manuel Berenguer
ΜΟΝΤΑΖ: Pepita Orduna
MΟΥΣΙΚΗ: Jesús García Leoz
ΣΚΗΝΙΚΑ: Francisco Canet, Francisco Rodríguez Asensio
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Eduardo de la Torre

ΠΑΙΖΟΥΝ
José Isbert (Don Pablo, el alcalde)
Lolita Sevilla (Carmen Vargas)
Alberto Romea (Don Luis, el caballero)
Manolo Morán (Manolo)

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ
Ταινία: 
Καλώς ορίσατε κύριε Μάρσαλ! (¡Bienvenido, Mister Marshall!)
Τόπος: Σινέ Παντάνασσα – (πεζόδρομος Καραϊσκάκη και Παντανάσσης)
Ημερομηνία: Πέμπτη, 03 Σεπτεμβρίου 2020
Ώρα: 9.30 το βράδυ
Εισιτήριο: ελεύθερη είσοδος (με σειρά προτεραιότητας)
Διοργανωτές: “γυμνός οφθαλμός” και NS Sound
Υποστηρίζουν: cinepatra.gr, Βιβλιοπωλείο NOUVEAU, MOTEL VINTAGE STORE, CANTO, ΚΕΤΣΟΓΙΑΝ, έπιπλα Μανωλόπουλος, Ινστιτούτο Θερβάντες στην Αθήνα και Πρεσβεία της Ισπανίας στην Ελλάδα
Αφίσσα προβολής: μιά παρέμβαση της Έλενας Φωτακέλη (Fotakeli Design –https://www.facebook.com/FotakeliDesign/)στην υπέροχη αυθεντική Πολωνική αφίσσα της ταινίας,που σχεδίασε ο σπουδαίος Πολωνός δημιουργός Ignacy Witz

Σελίδα προβολής στο facebook: https://www.facebook.com/events/2742247329390681/


Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΣΙΑ ΜΠΕΡΛΑΝΓΚΑ Ο Λουίς Γκαρθία Μπερλάνγκα γεννήθηκε στη Βαλένθια το 1921 και το 1947 εισήχθη στο Ινστιτούτο Κινηματογραφικών Ερευνών και Εμπειριών της Μαδρίτης. Οι ταινίες του χαρακτηρίζονται από την καυστική ειρωνεία και την πικρή σάτιρα για τις διαφορετικές κοινωνικές και πολιτικές καταστάσεις της Ισπανίας της εποχής του. Κατά την περίοδο της δικτατορίας του Φράνκο εντυπωσίασε με την ικανότητά του να εξαπατά έξυπνα την λογοκρισία της εποχής με καταστάσεις και διαλόγους όχι πολυ ξεκάθαρους αλλά μιας πραγματικά ευφυούς δεύτερης ανάγνωσης. Με μεγάλη ανθρωπιά και εκπληκτική απλότητα ήταν ο ιστορικός και η συνείδηση – καλή και κακή – μιας χώρας βασανισμένης από τα τραύματα του πολέμου, ήταν ο θεματοφύλακας του συλλογικού ισπανικού βίου αυτής της τυρρανισμένης εποχής.Σ’ αυτόν και στον Αντόνιο Μπαρντέμ, αποδίδεται η ανανέωση του ισπανικού κινηματογράφου. Τιμήθηκε με διεθνή βραβεία και διακρίσεις στα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ (Κάννες, Βενετία, Μόντρεαλ, Βερολίνο). Στο Φεστιβάλ του Κάρλοβυ Βάρυ συμπεριελήφθη στην δεκάδα των σημαντικότερων κινηματογραφιστών στον κόσμο. Έχει λάβει επίσης αμέτρητες διακρίσεις στην Ισπανία, μεταξύ των οποίων το Βραβείο Τεχνών “Πρίγκηπας της Αστούριας” το 1986, το Χρυσό Μετάλλιο Καλών Τεχνών το 1981, το Εθνικό Βραβείο Κινηματογραφίας το 1980.Το 1961 η ταινία του Πλάθιδο, ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας. Πέθανε τον Νοέμβριο του 2010 σε ηλικία 89 ετών κτυπημένος από την νόσο του Αλτσχάιμερ.Η τελευταία δημόσια εμφάνισή του ήταν τον Ιούλιο του 2010 γιά τα εγκαίνια μιας αίθουσας προβολών στην Μαδρίτη, που πήρε το όνομά του. 

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΠΕΡΛΑΝΓΚΑ

Esa pareja feliz (That Happy Couple) (1951)

¡Bienvenido Mister Marshall! (Welcome Mister Marshall!(1952)

Novio a la vista (Boyfriend in Sight(1953)

Calabuch (1956)

Los jueves milagro (Miracles on Thursdays) (1957)

Plácido (1961)

El verdugo (The Executioner(1963)

La boutique (The Boutique) (1967)

¡Vivan los novios! (Long Live the Bride and Groom) (1969)

Tamaño natural (Life Size) (1973)

La escopeta nacional (The National Shotgun) (1978)

Patrimonio nacional (National Patrimony) (1980)

Nacional III (Nacional Highway III) (1982)

La vaquilla (The Heifer) (1985)

Moros y cristianos (Moors and Christians) (1987)

¡Todos a la cárcel! (Everyone to Jail!) (1993)

París-Tombuctú (1999)

El sueño de la maestra (2002)

Leave a comment