Μετά από την αναβολή της τελευταίας προβολής του δια “Γυμνού Οφθαλμού” Κινητού Κινηματογράφου Πατρών 2020 λόγω των κακών καιρικών συνθηκών, προβλήθηκε την Πέμπτη 24/9 η ταινία «Τσε. Ένας νέος άνθρωπος».

Ένα τρυφερό ντοκυμαντέρ του Τριστάν Μπάουερ που χρωστάει πολλά στο πλούσιο και σπάνιο υλικό για τον Τσε που ανακαλύφθηκε στην Ακαδημία Στρατιωτικής Ιστορίας στην πρωτεύουσα Λα Παζ της Βολιβίας. Σε αυτό το υλικό, από ένα λάθος και για πολύ λίγες ώρες, επετράπη η πρόσβαση στον σκηνοθέτη και τους συνεργάτες του. Με βάση, λοιπόν, αυτό το υλικό και εστιάζοντας στο ημερολόγιο και τα άλλα γραπτά του Τσε, ο σκηνοθέτης μας δίνει μια εικόνα του, που πολύ λίγο, μέχρι σήμερα, ήταν γνωστή. Εκτός από θρυλικός επαναστάτης ο Τσε υπήρξε γιός, αδερφός, σύζυγος, πατέρας, σύντροφος.

Το χθεσινό ντοκυμαντέρ ήρθε να σφραγίσει με μεγάλη επιτυχία έναν υπέροχο κύκλο που άνοιξε στα τέλη Ιουνίου και μας κράτησε συντροφιά για 7 Πέμπτες και μία Τετάρτη μέσα σ΄αυτό το ιδιότυπο καλοκαίρι. Ο Ν. Καββαδίας με την πολύτιμη συνεισφορά του Νικηφόρου Σπίνου (NSSound) κατάφερε σ’ ένα κεντρικό σημείο της πόλης, στη συμβολή μεταξύ της οδού Καραϊσκάκη και τον πεζόδρομο της Παντανάσσης, να στήσει ένα urban θερινό σινεμά. Η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας αγνοεί την ύπαρξη θερινών κινηματογράφων (έχοντας μόνο έναν) αλλά και γενικά την παρουσία θερινών προβολών πλην ελαχίστων προσπαθειών.

Η περίσσεια αγάπη που δείχνει ο Ν. Καββαδίας για τις “κινούμενες εικόνες”, όπως συχνά αναφέρει τις ταινίες, μας έδωσε την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε ιδιαίτερες ταινίες με διαφορετικά θέματα, χαρακτηριστικά, επίκαιρα, που είχαν σκοπό να μας προβληματίσουν αλλά και να μας διασκεδάσουν. Κάνοντας την αρχή με το υπέροχο, αλληγορικό και γεμάτο νοήματα Γαλλικό κινούμενο σχέδιο “Άγριος Πλανήτης” του Ρενέ Λαλού, μέχρι το κομβικό αριστούργημα του Ελιζέο Σουμπιέλα “Άντρας, που κοιτάζει Νοτιοανατολικά” (διαβάστε εδώ την κριτική μας), έδωσε στο κοινό την ευκαιρία να παρακολουθήσει ταινίες όλων των ειδών που απευθύνονται όχι μόνο σε μεγάλους αλλά και σε μικρά παιδιά.

Κατά την διάρκεια αυτής της πορείας, σημαντικοί αρωγοί για τις προβολές θα σταθούν, πέρα από τον προαναφερθέντα Νικηφόρο Σπίνο (NSSound), οι χορηγοί, οι οποίοι κι αυτοί συνέβαλαν τα μέγιστα για να γίνει όλο αυτό το όνειρο πραγματικότητα. Ένθερμη υποστήριξη από: cinepatra.gr, βιβλιοπωλείο Nouveau, Motel Vintage Store, έπιπλα Μανωλόπουλος, Canto Espresso Bar, καφέ ΜΑΚΙΝΑ, Rubik’s Superfood & Coffee, Κετσογιάν καθώς επίσης και από την Πρεσβεία της Αργεντινής στην Αθήνα, το Ινστιτούτο Θερβάντες στην Αθήνα, την Πρεσβεία της Ισπανίας στην Ελλάδα, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, τη Γαλλική Πρεσβεία στην Ελλάδα και τέλος το Φεστιβάλ Ντοκυμαντέρ Θεσσαλονίκης. Πλάι σε αυτή την προσπάθεια, όσον αφορά στο καλλιτεχνικό κομμάτι, επάξια βοήθησε για την δημιουργία της πρώτης αφίσας ο εικαστικός Γιώργος Μαραζιώτης, ενώ στις υπόλοιπες καταλυτική ήταν η δημιουργική έμπνευση της Έλενας Φωτακέλη (Fotakeli Design).

Leave a comment